HOME FORUM KLUB KONTAKT
HI-FI KUĆNO KINO HOW TO VAŠ HI-FI INTERVIEW NOVOSTI PREPORUKA OGLASNIK  

Audiofil - feel the sound - Interview: Ken Ishiwata
Interview: Ken Ishiwata
napisao: Vlado Tomašević
 

The Signature

Jedan od najboljih osjećaja kada se bavite audiofilijom je upoznati se i popričati sa tvorcem uređaja koji uveseljavaju brojne poklonike visokovjerne reprodukcije zvuka. I još kada shvatite koliko je to cool tip...veselju nema kraja. 4. listopada anno domini 2005. Technomax se odlučio uveličati otvaranje svojeg novog poslovnog i maloprodajnog centra u Sv. Nedjelji dovođenjem jednog od najpoznatijih i najvećih živućih tweakerskih gurua današnjice Kena Ishiwate. Nakon podulje press konferencije, ceremonije otvaranja i prigodne zakuske kojoj su osim moje malenkosti prisustvovali svi koji nešto znače u audio novinarstvu pa čak i pokoja radijska i TV postaja skoro je izbio sveopći kaos oko toga tko će prvi sjesti nasuprot jednom ovako uvaženom sugovorniku. S obzirom da nisam ljubitelj izgreda na javnim događajima poslužio sam se malim smicalicama i dok su se rivali međusobno takmičili oko prava prvog, iskoristio sam pauzu koju je g. Ishiwata uzeo i uhvatio ga samog i nespremnog ali voljnog za razgovor.



A.net Za početak malo povijesti. Kako ste dospjeli u Marantz?

K.I.:Moja prijašnja tvrtka u Hi-Fi-u bila je Pioneer. Preko njih došao sam u Europu 1968. g. Pristupio sam Pioneeru zbog nekoliko stvari koje su me interesirale po pitanju Hi-Fi-a. Zapravo, u to vrijeme dobio sam ponude za posao od dvije velike tvrtke: Sony-a i Pioneera-a istovremeno, ali Sony je nudio rad u video odsjeku, a Pioneer rad sa Hi-Fi-em. Drugi stvar koja me je interesirala, bila je da otputujem izvan Japana i tako sam se odlučio za Pioneer. Marantzu sam pristupio 1978. Dakle, rekao bih da sam živio u lijepom razdoblju negdje od školskih dana tj. od vremena cijevi kada nije bilo uporabne vrijednosti tranzistora pa do peridoa tranzistora te sam izučio obje tehnologije. Također, taj period poveznica je i sa raznim medijima pošto sam prošao razdoblje od mono LP-a do danjašnjih CD i SACD formata.



A.net K.I. Signature serija. Kako je nastala?

K.I.: Svake godine proizvedemo mnogo proizvoda koji, uobičajeno, pripadaju određenom cijenovnom razredu. No povremeno naiđete na proizvod za kojeg je šteta jer ima potencijal ali mora stati na određenom nivou razvoja jer mora pripasti određenom cijenovnom razredu. Tako sam odlučio da izaberem takve "vrlo talentirane proizvode" i uložim u njihov dodatni razvoj. Nešto slično nogometu kada birate igrače koji imaju talent. Zatim stavim "K.I. Signature" na taj uređaj. Pošto svake godine proizvedemo mnogo proizvoda, uvijek ću pronači takav uređaj koji ima potencijal. Prvi takav uređaj sa kojim sam se susreo bio je CD player nazvan CD-63 kojeg smo proizveli 1992. Kada sam ga vidio rekao sam da je to uređaj koji ulazi u taj razred, tada po prilici 250 GBP, ali da ima takav potencijal. I zatim sam ga modificirao prvo za vlastitu upotrebu tj. učinio sam sve moguće da ga optimiziram koliko je to moguće. Zatim sam pozvao britanske audio recenzente da ga polušaju kod mene. Iako sam ih zvao u stvari na demonstraciju jednih zvučnika, prilikom demonstracije koristio sam upravo taj modificirani player. I tada je jedan od recenzenata koji su došli rekao kako je upravo player nevjerovatan i upitao me što je to.Objasnio sam mu kakav je to uređaj i kako je riječ o mojem privatnom playeru na što je on rekao: "Ne! Ovo stvarno mora postati komercijalni proizvod." I tako je krenula interna rasprava te je napokon donešena odluka da ako pronađem proizvode za koje prosudim da također imaju potencijal poput ovog playera oni će postati "K.I. Signature" modeli. Na taj način je nastao "K.I. Signature".



A.net Pošto imate veliko iskustvo u "tuningu" uređaja, prema Vašem iskustvu kakve su i postoje li razlike prilikom upgrade-a uređaja danas i prije, recimo, 20 g.?

K.I.:Naravno da postoje razlike. Već same komponente i dijelovi koji se ugrađuju danas razlikuju se u odnosu na one od prije 20 g., a svaki uređaj sastoji se od mnoštva tih komponenti i dijelova. Svaki opet, taj dio ili komponenta su poput nas ljudi. Imaju karakter...osobnost, gledano dakako sa zvukovne strane. Tajna je u tome kako ih uskladiti, poput treniranja kvalitetne nogometne momčadi. Vidite, recimo Real Madrid ima odlične igrače, a opet su igrali loše ove godine. Ha, ha! Dakle, paralelno s time, jednostavno uzeti najbolje dijelove i staviti ih sve u jednu kutiju također neće dati željeni rezultat tj. uređaj koji će odlično svirati. Znači ključ uspjeha je kada uskladite sve komponente da zvuče odlično kao cjelina. Moja je recimo prednost u tome što se bavim glazbom tj. sviram violinu. Na taj način sam i došao u Hi-Fi. Ne sa strane "hardware-a" već sa muzičke tj. zvukovne strane. Tako da u biti puno bolje shvaćam muzikalnu stranu uređaja nego inžinjersku stranu. Na taj način uvijek mogu postići zvukovni balans ili harmoniju puno bolje od većine inžinjera. To je ujedno i moja prednost i snaga jer ja mogu modificirati svaki uređaj kako bih iz njega izvukao taj željeni zvukovni balans.



A.net Koja je Vaša uloga prilikom proizvodnje novih Marantz uređaja?

K.I.: U jednoj mjeri sam prisutan i prilikom temeljnog dizajna uređaja. No danas je to u manjoj mjeri jer postoje timovi inžinjera kojima se objasni što će raditi i zatim oni, naravno, odu i naprave to. Ja ponovo uskačem kada dođe do finalizacije proizvoda. Tom prilikom dobivam sve podatke o prizvodu i uzorke te ih dorađujem i dajem povratnu informaciju, što je još potrebno izmjeniti. Tako je svake godine, što je, u stvari puno posla, pogotovo od negdje prvog mjeseca pa do petog kada imam iznimno puno posla radeći sa svim novim proizvodima.

A.net Smije li se znati kakav Hi-Fi sustav Vi posjedujete?

K.I.: Osobno nemam niti jedan standarni proizvod kod kuće zbog onoga što radim. Naime, za Marantz radim upravo zato što njihovi proizvodi imaju jedan specifičan karakter zvuka i identitet kojega je stvorio Saul B. Marantz te ja modificiranjem standardnih proizvoda pokušavam u što je moguće većoj mjeri zadržati taj karakter i identitet kojega je Saul stvorio, no moj osobni ukus se malo razlikuje od takvog karaktera te imam uređaje prilagođene svojem ukusu.



A.net Da li vidite potencijal za modificiranje u novim S1 uređajima. Možemo li očekivati npr PM-15S1 K.I.?

K.I.: Dakako! Upravo proučavam seriju 15 jer čini se da ima vrlo velik potencijal. Tako da MOŽDA postoji mogućnost da ju "sredim". Ali, recimo, serija 11. Na tom proizvodu sam radio od prvog dana i uložio jako puno truda u njega. Možda i ne piše na njemu K.I., ali vjerujte vrlo je K.I., iznutra naravno.

A.net Možda na kraju kakav savjet. Naime imamo puno čitatelja koji su u DIY vodama pa i sami doma "proizvode" uređaje. Imate li kakvu zgodnu smjernicu za njih?

K.I.: O.K. Ako recimo radite cijevno pojačalo, danas većina zvučnika zahtjeva puno snage što znači da vam je za pogoniti takve zvučnike potrebno puno struje. Cijevna pojačala rade na principu naponskog pojačanja, a ne strujnog. No cijevi su puno ugodnije i muzikalnije za slušanje. No pretpojačala rade isključivo na naponskom pojačanju. Zato izrađujte tranzistorska izlazna pojačala a cijevna pretpojačala i dobit ćete odličan rezultat.


 


 



ZADNJIH 10 ČLANAKA


NOVO U FORUMU

 Forum: Audiofil.net Klub
  Klub_27.09. Yamaha DALI VdH

 Forum: Retro Audio
  DAŠAK POVIJESTI - TESLA 57B

 Forum: CD i ostali mediji
  JAZZ KLUB

 Forum: CD i ostali mediji
  KLASIKA

 Forum: CD i ostali mediji
  Što slušate?

 Forum: CD i ostali mediji
  Balkanski audiofilski snimci

 Forum: Live
  Najave koncerata i fest...

 Forum: HIFI komponente ...
  T.A.C. 34

 Forum: Audiofil klub Rijeka
  Volosko 26.09.2014 20h


NOVI ČLANOVI FORUMA

 Nanomorph
 gundevaj
 AU-US-HR
 wladex
 fortepiano
 Curve
 berislac