Hi-Fi

pretraga  


Bryston BP26DA & 4B SST C - Audiofil - feel the sound - Predpojačalo i pojačalo snage

Bryston BP26DA & 4B SST C

Raskošna kombinacija


Već je bilo govora o tome kako se nakon "razlaza" u kasnim 60-im godinama prošlog stoljeća, kućni i profesionalni audiouređaji rijetko kada dodirnu u svojim, ako već ne divergentnim, a onda sasvim usporednim razvojnim putanjama. Tako da osim par iznimaka (na pamet mi padaju GamuT, Revox, Genelec, Nagra...) u koje spada i Bryston, uglavnom nema tvrtki koje su istovremeno mogle istim proizvodom zadovoljiti potrebe (pa i ukuse) audiofilski orijentiranih i profesionalnih konzumenata kvalitetno reproduciranog zvuka.
Kanadska tvrtka Bryston odmah je po svom utemeljenju (bilo je to prije 40 godina) privukla audiofilsku publiku svojim vrhunski izrađenim i zvučećim uređajima, mahom pojačalima snage i predpojačalima. Tvrtkino osnovno poslanje bilo je iskoristiti najbolje iz dvaju svjetova - radnu pouzdanost i preciznost studijskih uređaja združiti s lijepim dizajnnom i kvalitenom izradom te zvukom bliskim stvarnom, osobinama što rese vrhunske audiouređaje.
U dijelu produkcije namijenjene zahtijevnijim ljubiteljima vrhunske zvukovne reprodukcije, Bryston ima niz uređaja, od predpojačala raznih izvedbi (s DAC-om ili phono sklopom, integriranim i odvojenim napajanjem), preko pojačala snage u mono i stereo inačicama do fono sklopova i elektronskih skretnica u čemu su bili jedni od prvih i ostali do danas vodećih.



Predpojačalo BP26DA
Sva predopojačala BP26 serije imaju čelično kućište kojim je sklopovlje unutar njega zaštićeno od elektromegnetičkih utjecaja. Ulazni stupanj ustrojen je tako da unosi minimalna izobličenja i ne narušava izvornu linearnost signala iz priključenih mu komponenata. Uzemljene je riješeno tako da se dodatno smanji preslušavanje među pojedinim sklopovima pretpojačala i šum koji može nastati njihovim međudjelovanjem. Preciznosti rada, smanjenju vibracija i interferencija ipak ponajviše pridonosi napajački sklop izdvojen u posebno kućište, potpuno istog dizajna i dimenzija kao i ono predpojačala. Oba su dijela prilično tanka, tako da predpojačalo u cjelini, premnda se sastoji od dva komada, ne djeluje pretjerano veliko ni glomazno. Čistoći i vremenskoj preciznosti zvuka značajno pridonosi rješenje da se izvori zvuka gotovo neposredno priključuju na sklop, čime se izbjegavaju promjene u signalu koje obično nastaju zbog višekratne promjene medija po kojima signal putuje prije nego što dođe do sklopa. Izvori zvuka mogu se priključiti na balansirane priključke kao i na neobično dizajnirane (gotovo su dvostruko dulji od standardnih!), pozlaćene RCA priključke.
Svako predpojačalo BP26 serije je daljinski upravljivo, ali masivnim daljinskim upravljačem moguće je upravljati samo osnovnim funkcijama - pojačati i smanjiti glasnoću, trenutno stišati zvuk i promijeniti mu apsolutnu fazu. Za sva ostale radnje valja prošetati do predpojačala i na njemu ih izravno obaviti. Svako predpojačalo BP26 serije je ručno sastavljeno, pomno testirano i usvirano 100 sati prije nego je krenulo u trgovinu. Da će svog korisnika predpojačalo dugo vjerno služiti, trebalo bi jamčiti 20 godišnje (prenosivo) jamstvo! *Za digitalne sklopove jamstveno razdoblje je osjetno kraće, 5 godina.
Predpojačala BP26 serije mogu se dobiti u četiri inačice - linijsko, s MM fono stupnjem, s MM i MC fono stupnjem i s 2 DAC ulazna priključka na koji je moguće priključiti sve od DAB tunera do DVD-A plejera (jasno, bez mogućnosti reprodukcije 192 kHz zapisa). Na testu smo koristili ovu potonju, s operacijskim predpojačalom u čistoj A klasi, izrađenom u pravoj audiofilskoj maniri, diskretno, a ne kao integrirani sklop.
BP26DA ima 5 pari RCA ulaznih priključaka i dva izlazna, 2 XLR ulazna i jedan izlazni priključak, 1 stereo snimačku petlju i priključak za slušalice.



Pojačalo snage 4B SST
Pojačala su svojevrsni zaštitni znak Brystona i uređaji po kojima je tvrtka prepoznatljiva i najpoznatija. Iz niza njihovih najnovijih pojačala, na test nam je dostavljeno 4B SST, 300-vatni model dvostrukog mono ustroja, na što sugerira i oblik njegova kućišta. Naime, široka brazda posred prednje ploče neodoljivo daje naslutiti da se radi o dva zasebna pojačala u istom kućištu. A te se vizualna figura idealno slaže s fizički razdvojenom kućištima predpojačala, čineći ih oku vrlo privlačnim i skladnim parom.
Dugotrajna istraživanja dovela su konstruktorsku posadu Brystona do spoznaje koje su primjenjene u najnovijoj SST seriji pojačala snage. U izlaznom stupnju su novi, brži, linearniji i pouzdaniji Motorolini tranzistori, puno boljeg visokotonskog odziva te udvostručena količina elektrolitskih kondenzatora za dublji i kontroliraniji bas. Vlastitom shemnom uzemljenja brum je smanjen na nečujni minimum, a povećana je i uprabna kompatibilnost pojačala, pogotovo kad ga se ne koristi s Brystonovim predpojačalima. Novi hladnjaci omogućavaju bolju i bržu dispaciju topline, osiguravajući precizniji rad sklopovlju i njihovo dulje trajanje. Naravno, samo oni neće biti dovoljni da "izbace" svu toplinu iz tranzistora. Oko njih treba biti dovoljno prostora za slobodnu cirkulaciju zraka.
Pojačalo je balansirano ustrojeno, ali radi i u single-ended konfiguraciji, a to određuje sam korisnik preklpnicima na njegovoj stražnjoj ploči. Tim preklopnicima ujedno se mijenja/određuje i ulazana osjetljivost pojačala. Zvučnički priključci su solidni, sa sigurnosnim plastičnim košuljicama, a viličaste završetke zvučničkih kabela primaju samo odozgora, što nije baš uvijek sasvim zgodno, ni lijepo vidjeti. Pojačalo se uključuje osobitim membranskim preklopnikom na prednjoj ploči na čiju se uporabu treba malo priviknuti. Njegovim pritiskom aktivira se sklop koji "mekano" uvodi pojačalo u rad, bez posljedica koje se nerijetko javljaju pri uključivanju pojačala tolike snage (kratkorajni naponski pad).

Združeno djelovanje
Brystonovu kombinaciju moguće je bez zazora testirati i kao tri zasebne komponente. I tijekom testa njihove su pojedinačne osobine bile podvrgnute testu. Međutim, iako je u dostupnom varijetetu kombinacija s drugim raspoloživim uređajima svaka od njih pokazivala svoj izniman potencijal, Brystonove komponente su naglešeno bolje radile međusobno združenim djelovanjem (što ne znači da nema kombnacija u kojima bi mogle još i bolje...). Kako ovu hipotetsku mogućnost u zagradi gotovo i nije moguće oživotvoriti, odlučili smo se za opis zvuka kombinacije koja je dostupna i kao takva vrijedna zajedničke opservacije.
Svatko onaj koji je ikada imao prilike čuti neku Brystonovu komponentu, ili još bolje, kombinaciju, vjerojatno otprilike misli da zna što može očekivati i od narednih. Kad se o Brystonovim uređajima radi onda je to čist, otvoren zvuk. Njihove ranije komponente znale su ponekad patiti i od oštrine u visokotonskom području, međutim, kod ove kombinacije to nije bio slučaj. Visokotonsko područje i dalje je bilo čisto i otvoreno, ali puno životnije, prirodnije i eufoničnije. Ima se to zahvalili i značajno poboljšanom basu. Jer, što je postojaniji postament na kojem "stoje" gornji dijelovi spektra, to su i samo gornji dijelovi postojaniji. Pojačala velike snage, a 4B spada u takva, uglavnom nemaju problema s reprodukcijom većine elemeneta bas područja - poglavito čvrstoće, brzine, ugođenosti i tajminga - no s profinjenosti, ugleđenosti, dotjeranosti, a nerijetko i punoćom, uglavnom imaju. Premda te elemente 4B ne iznosi savršeno, svi su jasno nazočni i obilno zastupljeni. Zahvaljujući iznomnoj čistoći zvuka, neobremenjenog bilo kakvim tragom bruma, srednjotonsko područje pulsiralo je prirodnim taktom, s puno ritma, bilo je otvoreno i artikulirano, prepuno točno iznesenh detalja bez šumnih priraslica, i, da nije bilo sitne doze "suhoće" koja je remetila puninu zvuka (ali ne i ometela radost slušanja), ovo područje ničim drugim osim svojom ljepotom i ugodnošću ne bi privlačilo pozornost slušatelja.
Što se tiče prezentacije prostornih dimenzija zvuka, Brystonova se kombinacija pokazala prilično zanimljivom. Naime, širina zvučne slike bila je odlična. Što je i za očekivati. Visina je bila izuzetno točno, pa i raskošno prezentirana. Što se ne događa tako često. No, "problem" se pojavio kod iznošenja dubinske perspektive. Nije bilo problema s prezentacijom zvuka i zbivanja iz zadnjih instrumentalnih redova, svi su se on jasno "vidjeli" i čuli. Problem, uvjetno rečeno, je u tome što orkestar, nakon što prođe kroz Brystonovu (pred)amplifikaciju, po dubini djeluje barem metar plići nego u stvarnosti, odnosno kad se te iste snimke slušaju s nekim drugim (pred)pojačalima. To, naravno, ne znači da je tranaperancija zvuka bila slaba. Naprotiv! Kroz orkestralno se tkivo moglo bez napora "gledati" i uočavati sve glazbene ukrase u djelu. Zato transparentnost kako je prezentira Brystonova kombinacija valja istkanuti kao primjer.
Dinamički je kombinacija radila besprijekorno. Nema tog glazbenog zapisa koji bi je mogao izbaciti iz takta, čak i kad se vrlo glasno sluša. Ona na svaki podražaj munjevito, eksplozivno reagira, ali je ujedno i elastična, tako da prijelazi nisu stepeničasti već ujednačeni i bešavni.
Premda je u testu obilno korišten gramofon, najviše vremena bio je ipak korišten CD player, točnije njegov transport, a D/A pretvorba obavljena je u DAC-u ugrađenom u predpojačalo. I taj je DAC puno bolje radio nego onaj u CD plejeru više srednje klase čiji je transport korišten. Posebno je uočeno znatno manje digitalnog šuma, što je zvuk učinilo protočnijim, opuštenijim bogatijim fino iznesenim detaljima. I harmonička struktura bila je točnije iznesena, pa je zvuk instrumenata djelovao prirodnije, a i oblik i veličina izvođačke pozornice bili su puno točnije prenesene nego s DAC-om u CD plejeru. No, za takvo što treba platiti. Jednako ili više nego za CD player više srednje klase.

Sve u svemu
Kad se gleda u cjelini, kombinacija radi odlično. Nije bez (sitnijih) mana, ali s njom se - pogotovo ako/kad se dobro spari za zvučnicima - može mirno živjeti do kraja njezina jamstvenog roka. I kao kombinaciju je ovo pojačalo snage i predpojačalo, najbolje i koristiti. No, bude li iz bilo kojeg razloga zainteresiranih za pojedninačnu kupnju, onda veću preporuku zaslužuje predpojačalo (s ili bez DAC-a) od pojačala snage. I, da, kombinacija je korištena u balansiranoj i nebalansiranoj konfiguraciji. U balansiranoj korišteni su kvalitetni Black Rhodium kabeli, a u single-ended vrhunski interkonekcijski. U prvoj kombinaciji zvuk je bio nešto čišći i s manje šuma, dok je u drugoj zvučao toplije, realnije i sušljivije na druge staze. Kako je prevobra iz balansirane u nebalansiranu postavu jednostavna, savjetujemo da se prva koristi kad se nešto želi testirarti, a druga kad se želi uživati u glazbi.



INFO BOX

Predpojačalo BP26DA
Cijena: 26.670,00

Izlaz 4B SST C
Cijena: 26.890,00

Ustupio:
AUDIOSAN d.o.o
Tel: 01/ 2981 126
www.audiodream.hr
OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 90%

Cijena / kvaliteta: 90%

Ukupno: 93%


pozitivno
Snažan, precizan, slušljiv zvuk. Dugo jamstvo. Kvaliteta izrade i dizajn.
moglo bi bolje
Doza suhoće u srednjotonskom području. Plitka slika.

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: CD i ostali mediji
- JAZZ KLUB
Forum: Prostorna akustika
- Apparatus Room
Forum: Audio komponente
- Zujanje??
Forum: Audio komponente
- Opera Consonance Linear A 100
Forum: Audio komponente
- Canton Carat M60
Forum: Live
- Najave koncerata i festivala
Forum: Retro audio
- Yamaha A 1020
Forum: Audio komponente
- Koji amp na Opere Quinte SE

UPRAVO SE ČITA


Tanoy Canterbury
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: Baxa
Teac UD-H01
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Digitalno / analogni konverter
napisao: žac
Acoustic Zen Technologies Adagio
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: žac
BombUP
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Događaji, Reportaža
napisao: žac
Harbeth ES7-3
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: Nenad Grakalić

POSLJEDNJE NOVOSTI


Stoljeće točnosti zvuka - 100 godina Ortofona
Nova Monitor Audio Monitor serija
JAMO Studio 8 Series Dolby® Atmos
What HiFi ? nagrade za 2017. godinu