Ispiši stranicu | Close Window

Interkonekti - zvučne razlike

Web: Audiofil - feel the sound -
Kategorija: Hi-Fi
Ime foruma: Audio komponente
Opis foruma: Problemi, pitanja, preporuke ...
URL: Http://www.audiofil.net/forum/forum_posts.asp?TID=15087
Datum ispisa: 04.travanj.2020 u 10:40
Verzija Softwarea: Web Wiz Forums 11.10 - http://www.webwizforums.com


Tema: Interkonekti - zvučne razlike
Objavio: Gašo
Tema:: Interkonekti - zvučne razlike
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 01:54
Moja zapazanja, odnosno promišljanja izvucena iz iskustva govore ovako u vezi kabela.

Nijanse među dobrim (neovisno o cijeni) su iz moje perspektive minorne i nitko ne moze prstom upreti u najbolji, sve su to varijacije na temu.

Razlike između dobrih(kvalitetno konstruiranih i izrađenih) i losih, (cak bi rekao neispravno konstruiranih), su velike.

Losi mogu skroz izvitoperiti sve zvucne aspekte, i bogtepitaj kako uopce zavrse u kategoriji audio kabela.

Po cujnosti bi rekao da su analogni interkonekti najcujniji i cak ovisi o poziciji, ispred ili iza preampa recimo.
Onda idu strujasi i digitalci a najnize po cujnosti su zvucnicke zice.
Sve ovo uzmite u obzir samo ako govorimo o dobrim zicama.
Ima fakat svacega na trzistu.

Evo kod mene veceras spojen i ostat ce jos dugo spojen jedan "industrijski" zvucnicki kojeg vjerojatno nitko od prisutnih nebi ni probao da mu se nudi.
Ne znam sto bi vam rekao dalje, osim, ne vidim potrebu ganjati neke zvucnicke i ostale zice visoke cijene, zvucnih imena brendova i modela.



-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2



Odgovori:
Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 02:17
E sad što je to dobra žica?

Ona koju kad ju uštekaš nije čujna sama po sebi ali u odnosu na nju cuješ kad s drugom nešto ne štima.

I vrlo je važno imati neutralan sustav, jer ima slucajeva kad to nije slucaj pa se "krpa" kabelima koji nisu neutralni. Zato valjda i prolaze na trzistu.

Cijene vs. neutralnost i kvaliteta ?  Pa ukratko, kaos.   Jedini spas, ako vec volite dobar zvuk je skupljati iskustvo i jednog dana skuziti da je kaoshaha, i onda reci, ma koga j... ajmo sad ispočetka s ovim nivoom iskustva.

Osobna je stvar kako netko postigne odlicne rezultate, važno da su oni tu.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: zed_alive
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 09:24
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Moja zapazanja, odnosno promišljanja izvucena iz iskustva govore ovako u vezi kabela.

Nijanse među dobrim (neovisno o cijeni) su iz moje perspektive minorne i nitko ne moze prstom upreti u najbolji, sve su to varijacije na temu.

Razlike između dobrih(kvalitetno konstruiranih i izrađenih) i losih, (cak bi rekao neispravno konstruiranih), su velike.

Losi mogu skroz izvitoperiti sve zvucne aspekte, i bogtepitaj kako uopce zavrse u kategoriji audio kabela.

Po cujnosti bi rekao da su analogni interkonekti najcujniji i cak ovisi o poziciji, ispred ili iza preampa recimo.
Onda idu strujasi i digitalci a najnize po cujnosti su zvucnicke zice.
Sve ovo uzmite u obzir samo ako govorimo o dobrim zicama.
Ima fakat svacega na trzistu.

Evo kod mene veceras spojen i ostat ce jos dugo spojen jedan "industrijski" zvucnicki kojeg vjerojatno nitko od prisutnih nebi ni probao da mu se nudi.
Ne znam sto bi vam rekao dalje, osim, ne vidim potrebu ganjati neke zvucnicke i ostale zice visoke cijene, zvucnih imena brendova i modela.


a moguće da ro ovisi i o nivou tehničke ispravnosti pojedine komponente haha


-------------
kupujem tehnički ispravni audio


Objavio: jerga
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 09:42
Ima ona jedna priča koja ima više varijacija ali meni se ova urezala u pamćenje, valjda zato što mi je bliska. Dakle bio stari panulaš (za kontinentalce vrsta ribolova u pokretu, ploviš i loviš) i pita ga mladac da kako on tako puno ribe lovi a on ništa. I stari ga uzme sa sobom i sve mu pokaže kako i šta treba, a ovaj njemu: Pa ja sve tako radim pa opet ništa ne lovim. I onda stari njemu: E pa kad potrošiš 1000 litara nafte onda ćeš i ti loviti. 
Analogija na ovu temu. Kako prepoznati famoznu neutralnost pa da možeš reći jel neka komponenta/kabel/sistem neutralan ili nije? Pa samo kad potrošiš tih 1000 ili više litara nafte. Što opet nije garancija da ćeš prepoznati ali je nužni uvjet da stekneš određeno iskustvo. 
I ono što je  maloprije rekao Gašo vrijedi: vrhunski kabeli zvuče jednako dobro neovisno o proizvođaču ( i konstrukciji) i razlika je u nijansama. Loši sve pokvare i to malo ili više, kako kome i u kojem sistemu. Zato u "loši" i dobri u nekim sustavima, u neutralnom sustavu se odmah pokažu recimo to pojednostavljeno lošima. Pravi kabel je kao da ga nema. I tu nastaje problem jer ljudi nisu potrošili onih 1000 l nafte.
I to ne vrijedi samo za kabele već općenito.
Kad sam 1986. (ili 1987.??) kupio prvo "ozbiljno" pojačalo i prošvercao ga iz Trsta (to tko nije probao ne može ni zamisliti koji je to gušt) mislio sam da je to zvuk do yaya. Sad to vjerojatno ne bih mogao ni slušati, ali tada sam potrošio tek prvih nekoliko litara nafte...


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 12:23
Vezano za bolje razumijevanje tekstova, mislim da trebamo imati na umu osobne razlike, želje i očekivanja.

Vrsta glazbe, realizacija iste (mastering) osobne navike tj kada i zašto palimo glazbu jako utiču na stečene dojmove o glazbi samoj, ali i o sistemu te komponentama.

Dodatno, vjerujem da kod svih postoje dva klasična načina slušanja: kritičko i nekritičko, tj "audiofilsko" i "opušteno". Dojmovi stečeni kroz ta dva različita iskustva bi trebali biti odvojeni. Ugrubo rečeno jedan se odnosi na glazbene vrijednosti, drugi na audiofilske vrijednosti. Nije to 100% točno, te vrijednosti se ipak preklapaju... ovako je napisano zbog jednostavnosti.

Te osobne pretpostavke uz osnovne uvjete (soba, struja) rade veliku razliku u recimo perspektivi iz koje stvaramo dojmove o sistemu i komponentama. O nekim stvarima se dosta pričalo, soba, struja, akustika. A o nekim kao vrsta glazbe, kvalitet snimke, da li dojmove gradimo u opuštenom ili kritičkom načinu se nije pričalo.

Svaka vrsta glazbe ima neke "must have" elemente da bi uopće nazvala tom vrstom glazbe. I normalno je da svako želi maksimizirati kvalitet upravo tih elemenata koji su osnova vrste glazbe koju sluša. Što naravno smanjuje doživljaj drugi stvari možda značajnih za drugu vrst glazbe.

Htjeli ili ne, glazba koju slušamo utiče i vodi nas različitim audiofilskim putevima. Utiče i na rafiniranost pojedinih audiofilskih dojmova. Utiče i na slabo razumijevanje kada opisima želimo dočarati audiofilske dojmove o pojedinim efektima unutar zvučne slike. Jer iako kažemo primjerice "stage", "fokus", "dinamika"... te stavke sigurno nisu na istim nivoima važnosti, rafiniranosti, doživljaja kod sugovornika.

Rock bez malo naglašene "energije" je nula bodova... bez obzira koliko je isti sistem vrhunski za klasiku. Jazz snimke su posebna priča... možda većina nas upravo to konzumira i opisuje ali i one vode nas... i naš sistem u specifičnom smjeru koji nije 100% kompatibilan u smislu kvalitete reprodukcije drugih vrsti glazbe.

Sistem, tj zvuk sistema  se gradi. Gradi se prema osobnim preferencijama i vrsti glazbe koju slušamo. I tu nema univerzalne tj objektivne tj jednoznačne, mjerljive kvaltete. U razgovorima, razmišljanja, opisi dojmova, želja su ipak različiti iako naizgled govorimo o istim stvarima.




-------------


Objavio: zed_alive
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 13:23
u hifi, neutralu prepoznaješ nakon što potrošiš 1000 litara zmijskog ulja


-------------
kupujem tehnički ispravni audio


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 13:57
Slično pokušajima dokazivanja da nečeg nema (razlike)...

... neutralnost nije moguće "prepoznati". "Neutralnost" nije jednoznačno definiran dojam, već izostanak drugih dojmova koji svojim intenzitetom daju karakter zvučnoj slici.

 


-------------


Objavio: Apparatus
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 14:04
Dobar sustav ili ako baš hoćete onaj koji pretendira biti vrhunski, u dobroj sobi, potpuno uvjerljivo reproducira svaku vrst glazbe. Vjerno rekreira svaku snimku i zvuči potpuno jednako na svim glasnoćama. Jednostavno je, ali nije jednostavno (čitaj jeftino) postići.

Kabeli jesu punopravne komponente sustava jer nikakvog smisla nema propuštati potpuno definiran signal punog raspona sa svim finesama, prostornom informacijom, svim mikrodetaljima i svim onim što bi se eventualno obradom u mozgu moglo pretvoriti u emociju, kroz bezveznu žičurdu s hrpetinom distorzije zbog lošeg metala, dielektrika i geometrije i na kraju konektora. Kao i sve ostalo u sustavu, kabeli mogu samo kvariti, a poanta je u tomu da pokvare čim je manje moguće, jednako kao i n.pr. pojačalo. Dakle, nije to tamo neki metar ili dva žice nego strahovito važna transmisija između komponenata bez koje ne samo da nema zvuka uopće već može i totalno us***i motku i od potencijalno visokvalitetnog sustava napraviti sustav srednje klase. Razlike među vrhunskim kabelima u sklopu jednako takvog sustava jesu minimalne upravo zbog činjenice što su žice visokopropusne s minimumom distorzije. I ja osobno nikad u isti kontekst ne bih trpao NF interkonekte i zvučničke kabele (podjednako bitni) sa raznim namjenskim digitalcima, a pogotovo ne sa strujašima. Iako se i potonji čuju ne smatram ih presudno bitnim, poput prvonavedenih. Bla, bla, priča je ipak ponešto kompleksna i u vezi ovoga što sam telegrafski nabacao (kako mi uopće da?), ako nekomu tko se naziva audiofilom, još nije jasno, sumnjam da će mu ikad biti. Dočim je čak i Bašćanska ploča davno shvatila.


-------------
https://youtu.be/LQHk5qwEDPU" rel="nofollow - dCS Puccini MkII & U-Clock, AQ Sky, Krell FPB300cx, AQ Sterling 2, Sonus faber Amati Futura, KEF Model 101 Reference, Audioperformance Media Player...


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 14:31
Slazem se u potpunosti da vrhunski sustav sve odrađuje kako i jeste zapisano i ne vjerujem u gradnje sustava prema glazbi, odnosno glazbenim preferencama.
To je zastranjivanje koje nema veze s teznjom ka visokoj vrijednosti, nego se radi o slaganju po vlastitoj viziji koja najcesce nema veze s realnim.

Mora se prvo shvatiti da je nemoguce zamjeniti koncertnu dvoranu ili jazz klub.

Ne slažem se da je kabel punopravna komponenta, jer iskreno, radi se o o komadu zice u izolaciji kojom se ne propusta signal nego ga ona samo prenosti s kraja na kraj, nista tu ne tece i nije to aktivan sklop koji nesto mora pretvoriti ili pojacati. Mora samo prenesti s A do B tocke.
Dva aktivna sklopa s obje strane kabela su ti koji si pašu ili ne, i tu pocinje zmijsko ulje u prici o kabelima.

Po toj teoriji velike vaznosti kabela bi veliku prednost ili superiornost imali all in one kutije jer tu uopce nema vidljivih kabela i zmija sa šminka buzirima.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 14:48
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Slazem se u potpunosti da vrhunski sustav sve odrađuje kako i jeste zapisano i ne vjerujem u gradnje sustava prema glazbi, odnosno glazbenim preferencama.
To je zastranjivanje koje nema veze s teznjom ka visokoj vrijednosti, nego se radi o slaganju po vlastitoj viziji koja najcesce nema veze s realnim.

Takav stav je sasvim razumljiv iz perspektive kada vlastite dojmove doživljavamo kao objektivnu referencu. A radi se o subjektivnoj referenci.

Gore napisano je iz šire perspektive, mi ne gradimo svjesno sistem po glazbenim željama. Upravo obrnuto. Izbor materijala (glazbe) nas nesvjesno navodi na izbor komponenti i maksimiziranje željenih dojmova.

Ako ne želimo izaći iz kutije i promotriti nijansu veću sliku... onda moje "činjenice" i stavovi nisu prepoznatljivi.



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 14:49
Prica o aktivnim sklopovima tipa izlaz vaseg pretpojacala i ulaz izlaznog pojacala, događa se interkacija jednaka onoj u samim unutarnjim stupnjevima pojacala snage.

Ako je to dobro konstruirano ili pogođeno u slucaju odvojenih komponenti to radi dobro bez velikog obzira na vod koji ih povezuje, vazno samo da je korektno izrađen.
Ako je konstruktor usrao motku u unutar sklopova u nekom uteđaju ili ako su dva zasebna uređaja u mismatchu, nista ne pomaže , osim pobarfanih , djelova,kabela kojima se pokusava zakrpati nespojivo.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 14:56
Pa i najgora žica prenosi signal sa kraja na kraj.



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 15:21
Jasno sam napisao, koretno konstrurana i izrađena zica za audio. 

Takvih ima i za 2 eura/m.

Napisao sam svoje stavove koje sam izgradio na temelju svojih iskustava i amen što se mene tice.
Probavam sve što ima potencijala i bez obzira za koje je trziste izrađeno.

Ponavljam još jednom, neutralan, odlican sustav može i mora prenesti svaki glazbeni žanr na način da te uvjeri da slusas živu glazbu, najpribližnije kako je to netko zamislio.
Takvi sustavi se mogu prepoznati po tome što nemaju izražen svoj zvuk nego svaki ubaceni album ima svoju pricu i zvuk, uvijek jasan bez gužve ili zamora pri slušanju.
Mislim da sam to naveo vec x puta ovdje na forumu, al izgleda nije jasno što mislim.

Sutavi koji su izgrađeni tako da samo dobro snimljen jazz ili klasika zvuče dobro preko njih, a kad staviš Bowia ili neki hard rock ili zvuči mlitavo ili preagresivno i boli glava i oces stišati, to nisu ni nautralni a ni dobro ustrojeni sutavi. To nije hifi to je lifestyle, kak kaže Jango.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 15:25
Nema veze, ja govorim o jednoj stvari... ti o drugoj. Nije bitno.



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 15:34
Ti govoriš o nesvjesti a ja o svijestihaha
Ukratko jel?

Ako znaš uživati u raznolikim glazbenim žanrovima, vece su sanse da sustav stremi neutrali.

Tak barem ja to vidim.



-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: gord
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 15:37
Originalno postano od strane člana: vdem vdem napisao:

Vezano za bolje razumijevanje tekstova, mislim da trebamo imati na umu osobne razlike, želje i očekivanja.

Vrsta glazbe, realizacija iste (mastering) osobne navike tj kada i zašto palimo glazbu jako utiču na stečene dojmove o glazbi samoj, ali i o sistemu te komponentama.

Dodatno, vjerujem da kod svih postoje dva klasična načina slušanja: kritičko i nekritičko, tj "audiofilsko" i "opušteno". Dojmovi stečeni kroz ta dva različita iskustva bi trebali biti odvojeni. Ugrubo rečeno jedan se odnosi na glazbene vrijednosti, drugi na audiofilske vrijednosti. Nije to 100% točno, te vrijednosti se ipak preklapaju... ovako je napisano zbog jednostavnosti.

Te osobne pretpostavke uz osnovne uvjete (soba, struja) rade veliku razliku u recimo perspektivi iz koje stvaramo dojmove o sistemu i komponentama. O nekim stvarima se dosta pričalo, soba, struja, akustika. A o nekim kao vrsta glazbe, kvalitet snimke, da li dojmove gradimo u opuštenom ili kritičkom načinu se nije pričalo.

Svaka vrsta glazbe ima neke "must have" elemente da bi uopće nazvala tom vrstom glazbe. I normalno je da svako želi maksimizirati kvalitet upravo tih elemenata koji su osnova vrste glazbe koju sluša. Što naravno smanjuje doživljaj drugi stvari možda značajnih za drugu vrst glazbe.

Htjeli ili ne, glazba koju slušamo utiče i vodi nas različitim audiofilskim putevima. Utiče i na rafiniranost pojedinih audiofilskih dojmova. Utiče i na slabo razumijevanje kada opisima želimo dočarati audiofilske dojmove o pojedinim efektima unutar zvučne slike. Jer iako kažemo primjerice "stage", "fokus", "dinamika"... te stavke sigurno nisu na istim nivoima važnosti, rafiniranosti, doživljaja kod sugovornika.

Rock bez malo naglašene "energije" je nula bodova... bez obzira koliko je isti sistem vrhunski za klasiku. Jazz snimke su posebna priča... možda većina nas upravo to konzumira i opisuje ali i one vode nas... i naš sistem u specifičnom smjeru koji nije 100% kompatibilan u smislu kvalitete reprodukcije drugih vrsti glazbe.

Sistem, tj zvuk sistema  se gradi. Gradi se prema osobnim preferencijama i vrsti glazbe koju slušamo. I tu nema univerzalne tj objektivne tj jednoznačne, mjerljive kvaltete. U razgovorima, razmišljanja, opisi dojmova, želja su ipak različiti iako naizgled govorimo o istim stvarima.



Ovo je  odlično napisano.Bravo.
U ovom  napisanom se slažemo,međutim ,razilazim se sa  audiofilima  koji  zvučno nezadovoljstvo  pokušavaju riješavati  izmjenama kabela.  Ima toliko puno nepoznanica u našem sistemu/sobi  što bi mogao biti uzrok nezadovoljstvu  .

p.s.
 Zamjena kabela  liči mi  na priču kad se prijatelj  žali prijatelju kako je kupio nove vrhunske gume a  auto i dalje "bježi",Ovaj mu odgovara  jesi li provjerio amortizere ,jesi li štelao trap?


-------------
"Ako prestanem vjerovati u snove,život više neće imati smisla.To je razlog zašto ću i dalje težiti snovima sve dok ne umrem." Soichiro Honda


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 15:48
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Ti govoriš o nesvjesti a ja o svijestihaha
Ukratko jel?

Ako znaš uživati u raznolikim glazbenim žanrovima, vece su sanse da sustav stremi neutrali.

Tak barem ja to vidim.

Ipak ću dopisati osvrt na tvoj tekst. Po tebi je sasvim razumljivo da smatraš da postoje sustavi:

- koji odlično sviraju klasiku, loše jazz i rock.
- koji odlično sviraju jazz, a loše klasiku i rock.
- koji odlično sviraju rock, a loše klasiku i jazz.

Ti kažeš da je neutralan sistem onaj koji se ne ističe u niti jednom glazbenom pravcu. Ta činjenica znači da mora biti kompromitiran u izvrsnosti vezano za pojedinačni (i željeni) glazbeni pravac.

Zašto bi neko tko sluša klasiku kompromitirao svoj sistem da bi mu rock (koji ne sluša) zvučao bolje? Imamo li objektivno pravo reći da je njegov sistem manje neutralan od nekog drugog?

Sistem koji izvrsno svira klasiku je jednako neutralan kao sistem koji izvrsno svira jazz ili rock. Svaki u svojoj domeni.

Ne postoji alat koji je jednako dobar u svim poslovima. Ovisi o namjeni alata... različiti alati daju različit rezultat... i njihov specifični kvalitet nije direktno usporediv.



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 15:48
Slazem se da svaka glazba ima neki "must have" al ajmo reci da što je sustav bolji i neutralniji podržava sve bolje "must have" vecine snimaka i žanrova.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 15:59
Što sve skupa znači... da ako želiš korak dalje tj izvrsnost iznad standardne ili univerzalne... moraš se specijalizirati i svjesno kompromitirati "univerzalnost".



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 16:10
Zašto?

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 16:17
Originalno postano od strane člana: gord gord napisao:

Ovo je  odlično napisano.Bravo.
U ovom  napisanom se slažemo,međutim ,razilazim se sa  audiofilima  koji  zvučno nezadovoljstvo  pokušavaju riješavati  izmjenama kabela.  Ima toliko puno nepoznanica u našem sistemu/sobi  što bi mogao biti uzrok nezadovoljstvu  .

p.s.
 Zamjena kabela  liči mi  na priču kad se prijatelj  žali prijatelju kako je kupio nove vrhunske gume a  auto i dalje "bježi",Ovaj mu odgovara  jesi li provjerio amortizere ,jesi li štelao trap?

Hvala. Da slažem se ima puno pretjerivanja i davanja prevelike važnosti pojedinim komponentama. Sve, pa i kabeli imaju svoju svrhu i uticaj na konačni rezultat.

Dijelom je razumljivo... puno je lakše, brže, jednostavnije (i jeftinije) napraviti zamjenu, probu kabela nego drugih uređaja, pa se to češće radi. I više priča, tj prepire.

Inače tekst nije usmjeren da bi iz njega izvukli praktične savjete... već da se malo osvrnemo na vlastite želje i očekivanja.



-------------


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 16:19
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Zašto?
Koja guma je bolja?
- za kišu
- za snijeg
- univerzalna



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 16:31
Hjooj.  Nikad kraja, ubijas smisao.

Ako nije s gumama, naci ces neke druge paralele koje nemaju veze s hifom.

Što onda, kad slušaš blues stavit ces sustav u lance??


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: 11duc
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 16:43
Ako neko misli da ima najbolji, najperfektniji, tehnički najispravniji (što god to značilo) sistem, neka pozajmi VDH 102 i Gryphon Guidelineline Reference. Kod zamjene kabela, če misliti da se nešto pokvarilo, odnsno da je neko priključio EQ i ružno se poigrao. Ako če to opravdati time, da je to znak tehničke neispravnosti sistema, njegov problem. 


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 16:48
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Hjooj.  Nikad kraja, ubijas smisao.

Ako nije s gumama, naci ces neke druge paralele koje nemaju veze s hifom.

Što onda, kad slušaš blues stavit ces sustav u lance??
Sve ok, razmijem da po tebi ja ubijam smisao. Sa druge strane, po meni, ti ignoriraš bit svega. Da se radi o osobnim željama, doživljaju i uvjetima.

Kad slušam blues, slušam ga nekritički. Ne forsiram velike glasnoće i dodatnu kvalitetu. Prosječno kvalitetan dojam je sasvim zadovoljavajući u tim rijetkim epizodama.



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 16:52
Originalno postano od strane člana: 11duc 11duc napisao:

Ako neko misli da ima najbolji, najperfektniji, tehnički najispravniji (što god to značilo) sistem, neka pozajmi VDH 102 i Gryphon Guidelineline Reference. Kod zamjene kabela, če misliti da se nešto pokvarilo, odnsno da je neko priključio EQ i ružno se poigrao. Ako če to opravdati time, da je to znak tehničke neispravnosti sistema, njegov problem. 
Cini se da nije jasan termin propisno dobro konstruiran i izrađen audio kabel.
Bez brendova i modela ne znate definirati što je to.

I jasno sam napisao da ima dobrih i kabela za koje ne znam što rade u audio segmentu, neovisno o cijeni.
Samo to nitko ne cita.

Dosta za danas, meni.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: popol_vuh
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 16:59
Taj "must have" mora biti zapisan na mediju koji se reproducira, ne u sistemu. Ako medij nema taj "must have", vjerujem da je greska ici to kompenzirati sistemom...to nuzno zavrsava u disbalansu sistema.


Objavio: Muzikman
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 17:05
Puno je dobrih stvari ovdje napisano. Dodao bih moje iskustvo. Zadnjih desetak godina slusao sam elektrostate, Martin Logane Aeon I i ESL. Iako najvolim jazz i klasiku, rock i blues su mi takodjer vrlo bitni. S vremenom mi je sve vise pocela nedostajat prvenstveno klasika. Mislio sam da je to period slusanja takav, ali onda sam shvatio da sustav ne zvuci dobro sa svakom muzikom. Elektrostati su fenomenalni s malim sastavima, jazz trio/kvartet, vokali i sl. Ali kad treba odsvirati vise od 5 instrumenata, pocinju problemi. Nema dinamike, premalo pritiska zvucnici rade i sve djeluje komprimirano. Narocito kod simfonijskih djela. Kad sam toga postao svjestan, jedino je preostalo promijenit zvucnike. Tako da se u potpunosti slazem sa tvrdnjom da ne smije sistem biti ogranicen u vrsti muzike koju moze dobro odsvirati.

-------------
PS Audio P5, Innuos ZEN MkIII, PS Audio DSJr, EAR 864, Pass Aleph5 klon, GoldenEar Triton Reference, Martin Logan ESL (PS Audio AC10, AQ NRG Y3, Cardas Neutral Reference, AQ Cheetah, AQ Kilimanjaro)


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 17:25
Originalno postano od strane člana: popol_vuh popol_vuh napisao:

Taj "must have" mora biti zapisan na mediju koji se reproducira, ne u sistemu. Ako medij nema taj "must have", vjerujem da je greska ici to kompenzirati sistemom...to nuzno zavrsava u disbalansu sistema.
  
Naravno, u ovoj diskusiji se podrazumijeva da se radi o medijima iste/slične kvalitete vezano za sve žanrove. Na taj dio se ne može uticati promjenama vezanim za sistem.

Graditi sistem kojem je referenca loš snimak je greška. U svim žanrovima podjednako.





-------------


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 17:39
Originalno postano od strane člana: Muzikman Muzikman napisao:

Puno je dobrih stvari ovdje napisano. Dodao bih moje iskustvo. Zadnjih desetak godina slusao sam elektrostate, Martin Logane Aeon I i ESL. Iako najvolim jazz i klasiku, rock i blues su mi takodjer vrlo bitni. S vremenom mi je sve vise pocela nedostajat prvenstveno klasika. Mislio sam da je to period slusanja takav, ali onda sam shvatio da sustav ne zvuci dobro sa svakom muzikom. Elektrostati su fenomenalni s malim sastavima, jazz trio/kvartet, vokali i sl. Ali kad treba odsvirati vise od 5 instrumenata, pocinju problemi. Nema dinamike, premalo pritiska zvucnici rade i sve djeluje komprimirano. Narocito kod simfonijskih djela. Kad sam toga postao svjestan, jedino je preostalo promijenit zvucnike. Tako da se u potpunosti slazem sa tvrdnjom da ne smije sistem biti ogranicen u vrsti muzike koju moze dobro odsvirati.

Da, moj kolega je imao slično iskustvo pa sam kod njega doživio vrlo slične dojmove.

Ovo što sam danas htio naglasiti. Slažem se da sistem ne smije kategorički biti ograničen samo na jednu vrst muzike. Radi se o tome... kad složimo sistem koji jednako dobro svira sve vrste glazbe pa nakon toga.

Nakon toga ide korištenje istog. Koristimo ga 90% u jednom žanru. I htjeli bi kvalitativno malo više, bolje... i to možemo ostvariti relativno lako zanemarujući ostale žanrove.

Da li je opravdano i poželjno realno popraviti dojam izvedbe onog što u većini slušamo? Uz obavezno kompromitiranje dojma za ostale žanrove ili ne?

To se na kraju svodi na jedno od bitnih pitanja u audiu koje niko ne postavlja:

Da li sistem slažemo za sebe, svoj gušt ili kao pokaznu vježbu za imaginarnog prosječnog slušača?



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 18:01
Ne znam koji to zanr specificno ne trazi neutralu, dobru rezoluciju/jasnocu/bez guzvanja u pozornici, mikro i makro dinamiku, izvrstan prat i ine pozitivne karakeristike koje drze glazbu zivom.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: Sten
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 18:03
Originalno postano od strane člana: Muzikman Muzikman napisao:

.... Elektrostati su fenomenalni s malim sastavima, jazz trio/kvartet, vokali i sl. Ali kad treba odsvirati vise od 5 instrumenata, pocinju problemi. Nema dinamike, premalo pritiska zvucnici rade i sve djeluje komprimirano. Narocito kod simfonijskih djela. Kad sam toga postao svjestan, jedino je preostalo promijenit zvucnike. Tako da se u potpunosti slazem sa tvrdnjom da ne smije sistem biti ogranicen u vrsti muzike koju moze dobro odsvirati.
Moram priznati da mi ovo zvuči "naopako", da tako kažem. I ja sam proveo zadnjih 10 godina na elektrostatima (nešto i magnetostata), i ako oni nešto rade fenomenalno to je klasika. Nema veze jedan instrument ili 2 zbora sa simfonijskim orkestrom. Klasična kutija u istom rangu cijene nema šanse.

Ono što jedino ne mogu je, stvoriti zvučni tlak kakav se doživi na amplificiranom koncertu, i zbog toga ih ljudi uglavnom zaobilaze (pojednostavljeno rečeno, dalo bi se tu još u detalje).
Meni su bili dobri i za noise tipa Hammerhead i Jesus Lizard, iako sam znao da bi (veća) klasična kutija stvorila više tlaka i u tom smislu djelovala više kao koncertni događaj. No, nisam se htio odreći svih ostalih blagodati panela.

E sad, ne sviđa mi se što je sad ovo zapravo OT, i što u biti moram reći - imao si negdje nekakav drugi problem, Logani nisu bili tome uzrok. To mogu tvrditi praktično sa 100% sigurnosti.
Ako sam ja mogao biti zadovoljan sa Aeriusom (malo čak i manji, malo stariji), onda ... proteza

Ili si imao preveliku sobu ili je nešto u sistemu bilo ispod traženog nivoa ... teško je sad reći.
Vjerujem da si sa klasičnom kutijom dobio više tlaka i basa (ali se isto tako i kutija "čuje", osim ako se ne radi barem o duplo skupljim zvučnicima) ali u potpunosti nadsvirati elektrostate (a tu zapravo mislim na Logane jer sam se s njima najviše družio i smatram ih najboljima) treba možda i 3x više love za klasičnu kištru.


-------------
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600


Objavio: donkimizer
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 18:05
Originalno postano od strane člana: vdem vdem napisao:

Da li je opravdano i poželjno realno popraviti dojam izvedbe onog što u većini slušamo? Uz obavezno kompromitiranje dojma za ostale žanrove ili ne?

Ne bih baš rekao da sustav koji je "selektivan" po pitanju glazbe može toliko poboljšati doživljaj uz specifični žanr da bih ga (bar ja osobno) preferirao u odnosu na neki neutralniji koji podnosi sve.



Objavio: Muzikman
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 18:05
Kompromisi su neizbjezni. Prvenstveno u akustici prostorije, jer svi tesko ulazemo novac u to iako je to najutjecajnija komponenta sustava. Zvuk bi trebali prilagodjavati sebi, ali i uvazavati savjete drugih. Medjutim ono sto je meni bitno, tebi mozda nije prioritet i odatle razlike u pristupu. Nekome je bitna prostornost, nekome definiranost niskih, nekome ravnomjernost cjelokupnog frekv. odziva... Tesko je, mislim cak nemoguce, u malim prostorijama postici sve od toga; a sve nase prostorije su male sa stanovista akustike.

-------------
PS Audio P5, Innuos ZEN MkIII, PS Audio DSJr, EAR 864, Pass Aleph5 klon, GoldenEar Triton Reference, Martin Logan ESL (PS Audio AC10, AQ NRG Y3, Cardas Neutral Reference, AQ Cheetah, AQ Kilimanjaro)


Objavio: Sten
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 19:22
Originalno postano od strane člana: Muzikman Muzikman napisao:

Kompromisi su neizbjezni. Prvenstveno u akustici prostorije, jer svi tesko ulazemo novac u to iako je to najutjecajnija komponenta sustava. Zvuk bi trebali prilagodjavati sebi, ali i uvazavati savjete drugih.
Medjutim ono sto je meni bitno, tebi mozda nije prioritet i odatle razlike u pristupu. Nekome je bitna prostornost, nekome definiranost niskih, nekome ravnomjernost cjelokupnog frekv. odziva... Tesko je, mislim cak nemoguce, u malim prostorijama postici sve od toga; a sve nase prostorije su male sa stanovista akustike.

Da. slažem se da iako svi iole iskusniji audiofili imaju prilično sličnu sliku u glavi kako bi to trebalo zvučati, svi opet se pomalo razlikuju. I to je normalno, dok god je pomalo.
No, ja to ne gledam tako rascjepkano, po nekim/nikakvim segmentima. Meni zvuk mora biti dovoljno uvjerljiv. Točka. Naravno da neće biti "kao uživo", no nikad neće.

S time na umu, riječ kompromis kod mene uopće ne postoji glede hifija, iako sad to možda zvuči kontradiktorno, no zapravo uopće nije. Jedna komponenta je uvijek bolja ili lošija od one druge, i tu nema puno mudrusti pri izboru.
Najkraće rečeno, da mi paneli nisu riknuli na Aeriusu još bi uvijek guštao u njima, uopće ne razmišljajući o nečemu drugom, i ostalo bi mi jedno 2k eura viška u džepu (da skratim priču maksimalno).

A za 2k eura se npr. soba može srediti i akustički i vizualno da izgleda "ko iz časopisa". No, eto, silom prilika i ja se skinuo sa elektrostata, i guštam i bez njih ("lakši" za navedeni iznos, da stvari čisto ostanu u nekoj perspektivi). I, još uvijek ih se sjetim, tu i tamo.
Ne bih sadašnje zvučnike mijenjao ni za nove Aeriuse (kad bi postojali), no elektrostati će mi uvijek biti prvi izbor, ako je to moguće.

Sve u svemu, samo mi je malo čudno da si 10 godina živio s tipom zvučnika, za koji si na kraju shvatio da ti ne odgovara u potpunosti, ali ok. Sve je to za ljude mig


-------------
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600


Objavio: Muzikman
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 19:34
Prvi i neumoljivi kompromis je novcani. To je neizbjezno; ne kupujemo ultimativno najbolje, nego najbolje sto mozemo za novce koje smo spremni dati. S tim na umu, dugo sam slusao elektrostate i nije mi nedostajala dinamika najvise zato sto sam bio u manjoj prostoriji. Uz to, i sada smatram, da je toliku uvjerljivost u stvaranju iluzije, tesko postici a ne potrositi dosta vise na zvucnike. Inace, bez uvrede, ali €2k je nista za akustiku. Ja sam dosad potrosio oko 3k panele i trapove i bilo je nedovoljno i za ML koji je odrezan na 40Hz. Sad kad su dosli Tritoni, doslovno su mi se popiskili na taj tretman i rekli da se uozbiljim ako mislim cut sta mogu A krecu od 12Hz...

-------------
PS Audio P5, Innuos ZEN MkIII, PS Audio DSJr, EAR 864, Pass Aleph5 klon, GoldenEar Triton Reference, Martin Logan ESL (PS Audio AC10, AQ NRG Y3, Cardas Neutral Reference, AQ Cheetah, AQ Kilimanjaro)


Objavio: Sten
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 19:57
Netko stručan ti je odradio proračun, kako i što bi trebalo odraditi glede akustike prostorije ili si samoinicijativno išao u rješavanje?


-------------
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600


Objavio: Muzikman
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 20:00
Mjerenja sam radio sa Behringer 8000 kroz REW. Na osnovu toga konzultacije sa GIK Acoustic. Njihove panele sada imam.

-------------
PS Audio P5, Innuos ZEN MkIII, PS Audio DSJr, EAR 864, Pass Aleph5 klon, GoldenEar Triton Reference, Martin Logan ESL (PS Audio AC10, AQ NRG Y3, Cardas Neutral Reference, AQ Cheetah, AQ Kilimanjaro)


Objavio: Sten
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 20:31
Svaki pokušaj sređivanja akustike slušaonice je hvale vrijedan. Problem je što su akustički elementi poprilično skupe stvari, pa je najbolje proračun prepustiti provjerenom stručnjaku.

 I ja sam bio blizu realizacije toga, u okvirima navedenog iznosa, no spletom okolnosti nije se dogodilo. Za sada. Možda bude.
Pretpostavljam da si vidio/pročitao dvije dobre teme o rješavanju sobne akustike kod Appyja i Amiga - vrlo zanimljivo. Pogotovo što klasičnih akustičkih elemenata (koji su sami po sebi skoro uvijek pa ružni proteza) gotovo da i nema.


-------------
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600


Objavio: ZlyM
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 20:35
Originalno postano od strane člana: Muzikman Muzikman napisao:

Prvi i neumoljivi kompromis je novcani. To je neizbjezno; ne kupujemo ultimativno najbolje, nego najbolje sto mozemo za novce koje smo spremni dati. ...

Apsolutno prvi postulat i ne samo za HiFi nego za gotovo sve. Uvijek smo time determinirani i toga je teško pobjeći. Onda dolaze kompromisi, ali bi se nadovezao na Stena, ako ti kompromisi nisu na svakodnevnoj primarnoj razini uma, već više podsvjesni, onda se tješimo (zavaravamo) da ne postoje. 
No upitao bih nešto konkretnije, ne znam koliko je bilo riječi o tome, a da se nije uvijek gledalo/pisalo  ultimativno (bezkompromisno). Koja bi bila dobra i kvalitetna ulaganja u akustiku prostora, recimo od 1000E do Sten spomenute razine 2000E, a da su vizualno i obiteljski (društveno) prihvatljiva, te da daju kompromisno zadovoljavajuće rezultate i opravdavaju spomenuto ulaganje.


-------------
Avalon Symbol, Primaluna Dialogue 2, Ayre QB-9 DSD


Objavio: zuti mrav
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 21:02
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Ne znam koji to zanr specificno ne trazi neutralu, dobru rezoluciju/jasnocu/bez guzvanja u pozornici, mikro i makro dinamiku, izvrstan prat i ine pozitivne karakeristike koje drze glazbu zivom.

Meni to bitno samo u jazzu. Jer u hifiu mi je to 90% glazbe.
Pa evo danas se doma, obiteljski vrtio Thom Yorke, pa šta tu iman tražit od hifia!?? Svira ok, to je to.
Ono, ako slušaš isključivo elektroniku, ima JBL-HK.
Bar ja to tako vidim.


Objavio: Muzikman
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 21:19
Originalno postano od strane člana: ZlyM ZlyM napisao:

Originalno postano od strane člana: Muzikman Muzikman napisao:

Prvi i neumoljivi kompromis je novcani. To je neizbjezno; ne kupujemo ultimativno najbolje, nego najbolje sto mozemo za novce koje smo spremni dati. ...


Apsolutno prvi postulat i ne samo za HiFi nego za gotovo sve. Uvijek smo time determinirani i toga je teško pobjeći. Onda dolaze kompromisi, ali bi se nadovezao na Stena, ako ti kompromisi nisu na svakodnevnoj primarnoj razini uma, već više podsvjesni, onda se tješimo (zavaravamo) da ne postoje. 
No upitao bih nešto konkretnije, ne znam koliko je bilo riječi o tome, a da se nije uvijek gledalo/pisalo  ultimativno (bezkompromisno). Koja bi bila dobra i kvalitetna ulaganja u akustiku prostora, recimo od 1000E do Sten spomenute razine 2000E, a da su vizualno i obiteljski (društveno) prihvatljiva, te da daju kompromisno zadovoljavajuće rezultate i opravdavaju spomenuto ulaganje.


Originalno postano od strane člana: ZlyM ZlyM napisao:

Originalno postano od strane člana: Muzikman Muzikman napisao:

Prvi i neumoljivi kompromis je novcani. To je neizbjezno; ne kupujemo ultimativno najbolje, nego najbolje sto mozemo za novce koje smo spremni dati. ...


Apsolutno prvi postulat i ne samo za HiFi nego za gotovo sve. Uvijek smo time determinirani i toga je teško pobjeći. Onda dolaze kompromisi, ali bi se nadovezao na Stena, ako ti kompromisi nisu na svakodnevnoj primarnoj razini uma, već više podsvjesni, onda se tješimo (zavaravamo) da ne postoje. 
No upitao bih nešto konkretnije, ne znam koliko je bilo riječi o tome, a da se nije uvijek gledalo/pisalo  ultimativno (bezkompromisno). Koja bi bila dobra i kvalitetna ulaganja u akustiku prostora, recimo od 1000E do Sten spomenute razine 2000E, a da su vizualno i obiteljski (društveno) prihvatljiva, te da daju kompromisno zadovoljavajuće rezultate i opravdavaju spomenuto ulaganje.


Rijesiti kvalitetno akustiku prostora u dnevnom boravku i slicno nije moguce. To je cinjenica. Osnovni razlog je potreban prostor za bas trapove. Oni su veliki, ruzni i ne mogu se nikako uklopiti u normalan obiteljski prostor. Srednje i visoke se moze donekle rijesiti panelima koji ce imati izgled slike, https://gikacoustics.de/produktkategorie/akustikbilder/" rel="nofollow - kao ovdje .
Za €1.000 se moze prihvatljivo rijesiti zvuk iznad 300njak Hz, ako se ide bez difuzije. Za jos €1.000 moglo bi puno bolje, cak i nesto difuzora vjerojatno. Ali opet ostaje niskotonsko podrucje "elephant in the room" u pravom smislu rijeci. To se moze rjesavati samo u odvojenoj slusaoni. Mozda se moze i to rijesiti u dnevnom, samo treba na vrijeme rezervirati termin kod dobrog odvjetnika za razvode

-------------
PS Audio P5, Innuos ZEN MkIII, PS Audio DSJr, EAR 864, Pass Aleph5 klon, GoldenEar Triton Reference, Martin Logan ESL (PS Audio AC10, AQ NRG Y3, Cardas Neutral Reference, AQ Cheetah, AQ Kilimanjaro)


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 21:20
Što se akustike prostorije tiče imajte na umu da i tu postoji kvaka.

O tome se puno priča, ali jako malo se radi. Naravno jer je skupo, svi se slažemo da će biti bolje, ali nije moguće definirati uloženo/dobiveno.

Kvaka je u tome da postoji mogućnost da za ono što vidimo kao problem u sistemu okrivimo lošu akustiku. A problem ne mora biti akustika prostorije već sistem sam po sebi.

Kad govorimo o kvaliteti reprodukcije... kvalitet komponenti i sistema u cjelini se ne može kompenzirati akustikom. Može se samo popraviti dojam. Bavljenje akustikom da bi se riješili problemi tj manje ili veće nepravilnosti u sistemu nije baš produktivno.

Akustični problemi se rješavaju akustikom. Probleme osnovne zvučne kvalitete treba rješavati u sistemu... pronalaženjem neadekvatne komponente sistema.

Za bavljenje akustikom treba prvo sa sigurnošću utvrditi da je to glavni problem u realiziranom zvuku sistema.



-------------


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 21:31
Originalno postano od strane člana: donkimizer donkimizer napisao:

Originalno postano od strane člana: vdem vdem napisao:

Da li je opravdano i poželjno realno popraviti dojam izvedbe onog što u većini slušamo? Uz obavezno kompromitiranje dojma za ostale žanrove ili ne?

Ne bih baš rekao da sustav koji je "selektivan" po pitanju glazbe može toliko poboljšati doživljaj uz specifični žanr da bih ga (bar ja osobno) preferirao u odnosu na neki neutralniji koji podnosi sve.

Selektivan je prejaka riječ. Objasnio sam već (Popol Vuh) da se ne radi o greški u sistemu. Priča je u kontekstu kvalitetnog sistema koji će za većinu, na prvu, svirati jednako dobro sve. Radi se o "nadgradnji"... gdje samo vlasnik uočava neke finese koje nega osobno vode u traženje nijansu boljeg... za nekog realizma, za nekog ambijentalnosti, za nekog energije, dinamike... ritma... možda za nekog i ukupne glasnoće.

I onda... osobne želje, nesvjesno upravljaju zvukom sistema.



-------------


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 22:06
Originalno postano od strane člana: zuti mrav zuti mrav napisao:

 
Meni to bitno samo u jazzu. Jer u hifiu mi je to 90% glazbe.
Pa evo danas se doma, obiteljski vrtio Thom Yorke, pa šta tu iman tražit od hifia!?? Svira ok, to je to.
Ono, ako slušaš isključivo elektroniku, ima JBL-HK.
Bar ja to tako vidim.

Da, jazz je specifičan i vrlo zahtjevan. Tu u prosjeku nema toliko ambijentalnosti, ni preciznosti notne izvedbe. Glavni dio doživljaja je glazbenikova interpretacija. A za doživljaj interpretacije treba što preciznije izmodelirati zvuk i efekte pojedinačnog instrumenta. Nekakav školski, idealni stage, precizni raspored, pa i ono što nazivamo "muzikalnost" je dobrodošlo, ali ipak za nijansu manje važno.



-------------


Objavio: Sten
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 22:15
Originalno postano od strane člana: vdem vdem napisao:

...O tome se puno priča, ali jako malo se radi. Naravno jer je skupo, svi se slažemo da će biti bolje, ali nije moguće definirati uloženo/dobiveno...
Uloženo/dobiveno je ionako previše subjektivna kategorija, kao i kod procjene bilo koje komponente, tako da nije toliko bitna ili barem univerzalno primjenjiva.

Plus, slažemo se da će biti bolje, ali ipak sve što imamo su zadovoljni audiofili u novim sobama koje prije nisu koristili kao slušaonicu. Govorim o dvije sobe predstavljene na ovom forumu i koje teme su bile vrlo praćene.
Sad će se vjerojatno Appy javiti u svom stilu i opaliti kako on već zna haha, no to ništa ne mijenja na činjenici.

U svoju obranu, ponavljam da sam već imao stavljen budžet na stranu za sređivanje akustike, ali se spletom okolnosti nije dogodilo.
Je, samoinicijativno sam se prvo igrao akustikom davnih dana, i neke stvari su ostale u sobi, hrpa njih nije. No, barem sam se uvjerio da ima smisla krenuti u tom smjeru.

S druge strane, osoba od povjerenja (hajdemo je tako nazvati) me uvjeravala da će biti, citiram, "duplo bolje", a meni takve izjave uvijek zvuče kao pretjerivanje. Sorry, ali obično se pokaže da je tako. No, ne mora biti "duplo bolje", neka bude samo bitno bolje i ja bih bio zadovoljan. U biti, ne znam što čekam haha
Malo su me prisilne promjene zvučnika i playera natjerale da fokus (i novčani) okrenem u drugom smjeru, no ovih dana (kad sve pomalo sjeda na svoje mjesto) baš ponovo sve više razmišljam što da napravim sa podosta golog zida u slušaonici.

Originalno postano od strane člana: <span style=font-weight: normal;><span id=userPro841 =msgSidePro title=View Drop Down><span style=font-weight: normal;>ZlyM</span></span></span> ZlyM napisao:

... Koja bi bila dobra i kvalitetna ulaganja u akustiku prostora, recimo od 1000E do Sten spomenute razine 2000E, a da su vizualno i obiteljski (društveno) prihvatljiva, te da daju kompromisno zadovoljavajuće rezultate i opravdavaju spomenuto ulaganje.

Meni se u načelu sviđa kako to vizualno izgleda kod Appyja i Amiga (ne sve stvari, nego uglavnom činjenica da nema klasičnih valjaka, trapova i bezličnih elemenata po zidovima), što će reći da je možda najbolje pitati autora svega toga. Ne vidjeh ga dugo na forumu, no vjerujem da je tu negdje.


-------------
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 22:23
Originalno postano od strane člana: vdem vdem napisao:

Što se akustike prostorije tiče imajte na umu da i tu postoji kvaka.

O tome se puno priča, ali jako malo se radi. Naravno jer je skupo, svi se slažemo da će biti bolje, ali nije moguće definirati uloženo/dobiveno.

Kvaka je u tome da postoji mogućnost da za ono što vidimo kao problem u sistemu okrivimo lošu akustiku. A problem ne mora biti akustika prostorije već sistem sam po sebi.

Kad govorimo o kvaliteti reprodukcije... kvalitet komponenti i sistema u cjelini se ne može kompenzirati akustikom. Može se samo popraviti dojam. Bavljenje akustikom da bi se riješili problemi tj manje ili veće nepravilnosti u sistemu nije baš produktivno.

Akustični problemi se rješavaju akustikom. Probleme osnovne zvučne kvalitete treba rješavati u sistemu... pronalaženjem neadekvatne komponente sistema.

Za bavljenje akustikom treba prvo sa sigurnošću utvrditi da je to glavni problem u realiziranom zvuku sistema.

Moj komentar na ovo bi bio da si stvari postavio naglavacke.

Dobra akustika je baza,temelj,majka.., sistem je samo nesto sto boravi u toj akustici, i ne moze preci limite te akustike bez obzira na svoju kvalitetu.

Zvucnici u sobi su u jakoj interakciji sa tom sobom i ono sto cujes iz sistema je sigurno 70+% akustike sobe ovisno o ustroju i kvalitetama zvucnika kao emitera akusticke energije.
Nemres to izbjec makar u glavi to zelio najvise na svijetu.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: vdem
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 22:31
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Moj komentar na ovo bi bio da si stvari postavio naglavacke.

Dobra akustika je baza,temelj,majka.., sistem je samo nesto sto boravi u toj akustici, i ne moze preci limite te akustike bez obzira na svoju kvalitetu.

Očigledno slušamo karakterno različitu glazbu... pa nemamo emisiju.



-------------


Objavio: Kalle242
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 22:41
Eto da se jednom slozim sa Apparatusom, nema postenog rokenroa bez velikih zvuglia sa pol kW na dupetu, na tome cak i relativno jednostavan jazz trio zvuci dobro, a tek klasika.haha
U prijevodu yebe se sustavu sta svira.
Pa vi drobite hrpe love u kompromisne sisteme.


Objavio: alexatpos
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:18
Originalno postano od strane člana: vdem vdem napisao:

Originalno postano od strane člana: zuti mrav zuti mrav napisao:

 
Meni to bitno samo u jazzu. Jer u hifiu mi je to 90% glazbe.
Pa evo danas se doma, obiteljski vrtio Thom Yorke, pa šta tu iman tražit od hifia!?? Svira ok, to je to.
Ono, ako slušaš isključivo elektroniku, ima JBL-HK.
Bar ja to tako vidim.

Da, jazz je specifičan i vrlo zahtjevan. Tu u prosjeku nema toliko ambijentalnosti, ni preciznosti notne izvedbe. Glavni dio doživljaja je glazbenikova interpretacija. A za doživljaj interpretacije treba što preciznije izmodelirati zvuk i efekte pojedinačnog instrumenta. Nekakav školski, idealni stage, precizni raspored, pa i ono što nazivamo "muzikalnost" je dobrodošlo, ali ipak za nijansu manje važno.


Moram priznati kako nisam bas razumio ovaj post. Moze li pojasnjenje?
Nema amijentalnosti?
Ni notne preciznosti?
Stage i muziklanost su dobrodosli, ali manje vazni?

Bez provokacije, moze li neki konkretan primjer, na sto tocno mislis?


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:25
Originalno postano od strane člana: vdem vdem napisao:

Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Moj komentar na ovo bi bio da si stvari postavio naglavacke.

Dobra akustika je baza,temelj,majka.., sistem je samo nesto sto boravi u toj akustici, i ne moze preci limite te akustike bez obzira na svoju kvalitetu.


Očigledno slušamo karakterno različitu glazbu... pa nemamo emisiju.

Ne, nego ja kuzim da je dobru akustiku moguce projektirati vrlo precizno i da je odnos dobiveno ulozeno prilicno dobro definiran, i da je to dobra baza za daljnju igru koju ni jedan zvucnik, kabel... ne moze nadomjestiti.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: Gašo
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:31
@Musicman, postoje aktivni bas apsorberi, u biti to moze biti i sub s mikrofonom+milrofonski pre ciji se signal invertirano salje u sub.

Puno su manji i lijepsi od klasicnih pasivnih, i stanu u sobu

Pozeljno je da je sub u zatvorenoj kutiji

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: Kalle242
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:32
Originalno postano od strane člana: alexatpos alexatpos napisao:

Originalno postano od strane člana: vdem vdem napisao:

Originalno postano od strane člana: zuti mrav zuti mrav napisao:

 
Meni to bitno samo u jazzu. Jer u hifiu mi je to 90% glazbe.
Pa evo danas se doma, obiteljski vrtio Thom Yorke, pa šta tu iman tražit od hifia!?? Svira ok, to je to.
Ono, ako slušaš isključivo elektroniku, ima JBL-HK.
Bar ja to tako vidim.

Da, jazz je specifičan i vrlo zahtjevan. Tu u prosjeku nema toliko ambijentalnosti, ni preciznosti notne izvedbe. Glavni dio doživljaja je glazbenikova interpretacija. A za doživljaj interpretacije treba što preciznije izmodelirati zvuk i efekte pojedinačnog instrumenta. Nekakav školski, idealni stage, precizni raspored, pa i ono što nazivamo "muzikalnost" je dobrodošlo, ali ipak za nijansu manje važno.


Moram priznati kako nisam bas razumio ovaj post. Moze li pojasnjenje?
Nema amijentalnosti?
Ni notne preciznosti?
Stage i muziklanost su dobrodosli, ali manje vazni?

Bez provokacije, moze li neki konkretan primjer, na sto tocno mislis?

Majkoissova. haha Potentan i kompletan sustav zmice maksimum iz snimke makar na njemu bila snimka ulicnog sviraca, koji lupa po plasticnim kantama na Ponterossu... I to bez nota.Vidim da vam nedostaje jedan Baxa na forumu za ponovnu poduku.



Objavio: alexatpos
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:38
Jos bih dodao, koliko god u teoriji sistem ne bi trebao prepoznavati koja se vrsta galzbe pusta, u praksi je dozivljaj te glazbe prilicno detrminiran kvaltetom produkcije (ne bih o ukusima, ali cak i samom vrstom glazbe) 
Razlicita popularna glazba jednostavno nije namijenjena slusanju na hi fi, a sa druge strane, vecina, cak i da jeste odsvirana i producirana na nacin na koji to klasika ili jazz zna biti, uglavnom nema slojevitost koja bi zahtijevala sistem kojim bi nam omogucio da pohvatamo sve one fine nijanse kojima druge vrste glazbe obiluju, a popularnoj uglavnom nedostaju


Objavio: Kalle242
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:43
A to se zove mikrodinamika i uglavnom je cujna na akusticnim snimkama manje ili vise, to je istina, no sto je sustav bolji iznenadis se od mase snimki da su bolje nego sto si mislio ili pak gore. 

Mada realno masa 90% bilo kakve muzike se ne snima da bi bila neslusljiva, sustavi uglavnom unose izobličenja.


Objavio: alexatpos
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:48
kalle, ja o jazzu, ti o 'sistemu'....a ja pitam Vdema za pojasnjenje....ovdje nikome nista nije jasno, izgleda....

p.s. koliko cujem, vecina 'glazbe' je mahom neslusljiva, bez obzira sto je namijenjena slusanju u autu ili kakvim music boxovima...



Objavio: popol_vuh
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:50
Sto dulje sam u ovom sportu, to sam uvjerwniji da NEMA muzike koja ne profitira od hi-fia. Pod hi-fiem mislim teznju da sustav bude neutralan i da ne daje "svoj zvuk" onome sto je snimljeno na mediju. Ako je ruzno, treba biti ruzno, ako je lijepo, treba biti lijepo, stvari su tocno onakve kakve trebaju biti. Sistem koji ima svoj zvuk je nesto sto ne zelim.


Objavio: Kalle242
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:52
Ako je snimka flat ili tanka ili pak napumpana sustav to treba detektirati kao i prostor ako je zabilježen na snimci. 

A sto se tice slojevitosti ima masa muzike danas koja je isproducirana i odsvirana na nacin da slabiji sustav moze baciti na koljena, a ne mora biti jazz ili klasika u pitanju. 

Samo je stvar da li to zelis slusati na postenoj HiFi.



Objavio: alexatpos
Datum objave: 07.ožujak.2020 u 23:52
Ali, sta ce ti hi fi za rock, elektroniku ili slicno? 
Mislim, svatko ima pravo trositi lovu kako zeli....ali, da ces nesto puno 'profitirati'...sa takvo glazbom, na ne znam kakvom sistemu....i neces bas....po mom skromnom misljenju....

Odgovor vrijedi za obojicu, kallu i popola...takodjer, flat ili napumpanu muziku radije cujem na radiju..na hi fi ne bih izdrzao dugo 'slusajuci' tako nesto...opet, to je samo moj osjecaj


Objavio: popol_vuh
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:01
Originalno postano od strane člana: alexatpos alexatpos napisao:

Ali, sta ce ti hi fi za rock, elektroniku ili slicno? 
Mislim, svatko ima pravo trositi lovu kako zeli....ali, da ces nesto puno 'profitirati'...sa takvo glazbom, na ne znam kakvom sistemu....i neces bas....po mom skromnom misljenju....

Odgovor vrijedi za obojicu, kallu i popola...takodjer, flat ili napumpanu muziku radije cujem na radiju..na hi fi ne bih izdrzao dugo 'slusajuci' tako nesto...opet, to je samo moj osjecaj



Ovo prvo pitanje doista ne razumijem - SVA muzika koju slusam je puno bolja na dobrom hifiu nego na losem ili na necem sto nije hifi. Prostornost zvuka, teksturalnost, projekcija u prostor, dimenzije, boja zvuka...mislim, osjecam se bedasto da to moram pisati. Kao da nekome moram objasnjavati zasto dobro snimljen klavir bolhe zvuci na hifiu.

Sto se tice losih snimaka i produkcija - upravo u tome je i poanta. Punk mora zvucati kao smece recimo. U tome je poanta. Nije poanta u ulhepsavanju snimke. Neovisno o tome o kojoj muzici i kakvoj snimci se radi. Poanta je cuti djelo zapisano na mediju, takvo kakvo je.


Objavio: Kalle242
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:02

@alex: Pa kad nisi u tome, ako ti se da poslusaj ovo npr

https://m.youtube.com/playlist?list=PL9hYR5qRkc2ws9uSzvc3dKJwnw2Jym-yG" rel="nofollow - https://m.youtube.com/playlist?list=PL9hYR5qRkc2ws9uSzvc3dKJwnw2Jym-yG

Ili Bilo kakav drugi moderan prog rock... produkcija je za vola ubit, a da ne velim da na ovom albumu coek ima i cijeli zbor i simfonijski orkestar ne nekim stvarima. Reproduktivna tortura ukratko, slojeva i kanala mali milion.

Sa boljim hifijem profitiras u bilo čemu sto slusas ja ne znam sto je tu toliko cudno.

Ja slusam i dosta novijeg jazz-a izmedju ostalog, no i svega drugog ne zelim da me HiFi ogranicava i diktira mi sto cu slusati jel eto nedo ti bog pustiti neki funk il' elektroniku na njemu da ode sve kvragu.




Objavio: popol_vuh
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:05
Meni recimo elektronika minimalnije naravi, teksturalna elektronika i eksperimentalna, minimalizam i sl. - nezamislivo mi je i cak neslusljivo to na icemu osim na hifiu...izgubi se citava poanta na necemu sto nije hifi...cak vise nego na ikojoj drugoj muzici. nije sva elektronika disko.


Objavio: vdem
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:07
Originalno postano od strane člana: alexatpos alexatpos napisao:

Moram priznati kako nisam bas razumio ovaj post. Moze li pojasnjenje?

Naravno ali ne na forumu.

S jedne strane previše pisanja... s druge strane previše nerazumijevanja teksta. To što je napisano je napisano u određenom kontekstu. Već treći put kontekst nije shvaćen. Dva puta sam korigirao i to je dovoljno. Pogotovo što se evo i dalje tekst shvaća apsolutno i navode se primjeri koji nemaju veze sa početkom razgovora.

Nadam se da je poneko izvukao nešto iskoristivo iz do sada napisanog. Razvlačenje i banaliziranje mi nisu previše zanimljivi.

Toliko od mene u ovoj temi.



-------------


Objavio: Gašo
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:07
Originalno postano od strane člana: alexatpos alexatpos napisao:

Ali, sta ce ti hi fi za rock, elektroniku ili slicno? 
Mislim, svatko ima pravo trositi lovu kako zeli....ali, da ces nesto puno 'profitirati'...sa takvo glazbom, na ne znam kakvom sistemu....i neces bas....po mom skromnom misljenju....

Odgovor vrijedi za obojicu, kallu i popola...takodjer, flat ili napumpanu muziku radije cujem na radiju..na hi fi ne bih izdrzao dugo 'slusajuci' tako nesto...opet, to je samo moj osjecaj
Tvoje skromno misljenje je i ograniceno.

Zapravo dosta komentara ovdje proizlazi iz predrasuda a ne iz iskustva.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: Kalle242
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:08
Originalno postano od strane člana: popol_vuh popol_vuh napisao:

Meni recimo elektronika minimalnije naravi, teksturalna elektronika i eksperimentalna, minimalizam i sl. - nezamislivo mi je i cak neslusljivo to na icemu osim na hifiu...izgubi se citava poanta na necemu sto nije hifi...cak vise nego na ikojoj drugoj muzici. nije sva elektronika disko.

Istina, ja masu ambijentalne elektronike ne mogu npr slusati u autu, gdje imam bezveze sustav, ode pol informacija koje cine tu stvar. Cak mi i jazz nije dobar u autu, vise sam na jednostavnijoj mjuzi dok vozim.


Objavio: zed_alive
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:08
Originalno postano od strane člana: alexatpos alexatpos napisao:

Ali, sta ce ti hi fi za rock, elektroniku ili slicno? 
Mislim, svatko ima pravo trositi lovu kako zeli....ali, da ces nesto puno 'profitirati'...sa takvo glazbom, na ne znam kakvom sistemu....i neces bas....po mom skromnom misljenju....

Odgovor vrijedi za obojicu, kallu i popola...takodjer, flat ili napumpanu muziku radije cujem na radiju..na hi fi ne bih izdrzao dugo 'slusajuci' tako nesto...opet, to je samo moj osjecaj

hah, ako pričamo o idealu, znači neutralnom sustavu u korektnoj akustici, na kojoj će rock profitirati...upravo na takvom sustavu će rock zazvučati bogovski. jer će ti hifi sustav dati ono što ti mali sustav ne može dati

ako to nemaš doma, zaključak je da na svojoj hifi, uvažavajući tu i akustiku prostora, nemaš baš sve


-------------
kupujem tehnički ispravni audio


Objavio: zed_alive
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:15
Originalno postano od strane člana: Kalle242 Kalle242 napisao:

Istina, ja masu ambijentalne elektronike ne mogu npr slusati u autu, gdje imam bezveze sustav, ode pol informacija koje cine tu stvar. Cak mi i jazz nije dobar u autu, vise sam na jednostavnijoj mjuzi dok vozim.


ima puno u ovome. za ovu ambijentalnu kakvu povremenoo slušam ispravnost reprodukcije je ključ za doživjeti muzički/tonalni sklad koji je ideja iza kompozicija, bez toga glavna čarolija te muzike izostaje


-------------
kupujem tehnički ispravni audio


Objavio: 11duc
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:18
Na kvalitetno sastavljenom sustavu se svaki tip glasbe čuje odlično. Austika prostora je jako značajna, ali 99,99% slušaoca ne živi u stalenjaku, pa jim akustika prostora nije katastrofalna. Što naravno ne znači da može biti bolja. Akustika u studijima je loša za slušanje hifija, bar po mojim izkušnjama, ali je akustički odlično složena. 


Objavio: popol_vuh
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:24
Originalno postano od strane člana: Kalle242 Kalle242 napisao:

Originalno postano od strane člana: popol_vuh popol_vuh napisao:

Meni recimo elektronika minimalnije naravi, teksturalna elektronika i eksperimentalna, minimalizam i sl. - nezamislivo mi je i cak neslusljivo to na icemu osim na hifiu...izgubi se citava poanta na necemu sto nije hifi...cak vise nego na ikojoj drugoj muzici. nije sva elektronika disko.


Istina, ja masu ambijentalne elektronike ne mogu npr slusati u autu, gdje imam bezveze sustav, ode pol informacija koje cine tu stvar. Cak mi i jazz nije dobar u autu, vise sam na jednostavnijoj mjuzi dok vozim.


Tako je. A da ne pricamo o elektronici koja se sastoji npr. od minimalnih klikova u prostoru gdje je klik, njegova boja i tekstura, "prostor" koji se cuje oko njega i njegov smjestaj u zvucnoj slici cijela kompozicija. Slusati to na icemu osim hifia je besmisleno. Ovakvih primjera ima bezbroj.


Objavio: alexatpos
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:25
Kalle, fina glazba, svakako ne treba generalizirati, vjerujem kako ima puno toga zanimljivog sto nije jazz ili klasika....

Medjutim, ova prica o punku i rocku, ili vjecna gashina o svemu onome sto se desva prije nego stisnes 'play'....cinjenica je kako bi dva razglasna jbl a i kakvo industrijsko pojacalo stvorili bolji ugodjaj kakvog rock i punk koncerta nego hi fi

Na stranu isprazno teoritziranje o slusanu 'snimki kave one zaista jesu', cinjenica je kako vecina moderne produkcije 'pati' od loudnessa ili je 'flat' i njie ni napravljana sa mislju da se slusa na hi fi u.
Ogranicenja takve glazbe i takvih snimaka su jasna....sad, ako nekoga to veseli, super, nemam nista protiv....svakako pricamo o individualnom dozivljaju i nacinu upotrebe koji se ocigledno razlikuju od covjeka do covjeka....
Meni, osobno, tako nesto je besmisleno, no, moje misljenje nije ni najmanje obvezujuce, naravno


Objavio: popol_vuh
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:31
Onaj tko ne zeli razumjeti niti nece razumjeti.


Objavio: Kalle242
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 00:49
Originalno postano od strane člana: alexatpos alexatpos napisao:

Medjutim, ova prica o punku i rocku, ili vjecna gashina o svemu onome sto se desva prije nego stisnes 'play'....cinjenica je kako bi dva razglasna jbl a i kakvo industrijsko pojacalo stvorili bolji ugodjaj kakvog rock i punk koncerta nego hi fi


Ako ganjas samo sto vecu glasnocu da, no nece biti slojeva, sredine itd i zvuk Ce biti vjerojatno tvrd i napiljen u visokima.

Moze se nekad neka rock mjuza slusati i potiho ne mora uvijek grmitihaha


Objavio: nu!me!
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 06:17
Od svih stliova glazbe meni je jazz najnezahtjevniji

I to generalno svugdje svira ok

Dovoljno je imati male dvodistemce i prst u uvo...

Za elektroniku i "rock" treba ipak nesto vise a da ne dodje do raspada sistema.

Doduse, kod mene doma, black sabat je neslusljiv (uvjeravaju me da tako treba biti ;)) ali zato elektronika svira odlicno...od techa, drum & bass, IDMa pa sve preko radioheada, pearl jama, faith no more, pa do billie elish svira odlicno...

Jazz se stavi samo radi prezentacije kad dodje netko od ovih starih sismisa kolji ne cuju iznad 10khz a umislili da su veliki audiofili i drze predike kako nesto treba svirati


Sto gluvlji to vece iskustvo izvire iz njega

Da jazz

I on kod mene svira odlicno

-------------
volumio_rPi3_links usb zica_analog precision UP/DSP_kimber PBJ zica (nekoliko njih)_hypex ncore (puno njih)_bauhaus zica (dosta njih)_satori BE + satori 16P + peerless XLS10 / sve u kompresiji_sve diy


Objavio: zuti mrav
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 06:49
Tko misli da je jazz dosadni trio za stariju gospodu, neka proba Modul 47 od Nick Bartscha, ili The Wraith od E.S.T-a.
Fala bogu, svako gušta glazbu koja mu paše.


Objavio: popol_vuh
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 06:51
nu!me!, zanima me, ako zelus podijeliti ovo o neslusljivosti black sabbatha i da neki kazu da tako treba i biti - o cemu se tocno u zvuku radi i kojim masterima/izdanjima.


Objavio: nu!me!
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 07:01
Originalno postano od strane člana: popol_vuh popol_vuh napisao:

nu!me!, zanima me, ako zelus podijeliti ovo o neslusljivosti black sabbatha i da neki kazu da tako treba i biti - o cemu se tocno u zvuku radi i kojim masterima/izdanjima.


Pred par mjeseci mi appy rekao da testiram zvucnike sa nekom stvari od black sabbatha...
Inace ne slusam takvu glazbu...
Poslusao tvar na yubito...sviralo ok
Skinuo neki album...na brzinu...
Stavio...meni to lose sviralo...zasto...vise se ne sjecam...
Mislio ajd sheban mi sustav...
Onda utakao sluhe....na sluhama isto...
Prenio dojmove da to kod mene lose zvuci a netko napisao da je to normalno

Malo karikiram, ali...otprilike tako je isla prica...

Ptetpostavka je da nisam naucio na taj tip glazbe, produkcija je malo starija, a pitaj boga kakav rip sam skinuo...

Uglavnom to je kod mene bilo lose, ali takvu glazbu inace ne slusam pa se ni ne opterecujem oko tog...

U sustavu nemam CD player ni analigni ulaz, pa ne mogu staviti nesto sta nije sripano...i dam kvalitetniju usporedbu...

Ne znam do cega je...mozda je ipak do sustava...da nis ne valja

Evo vrtim u glavi...bila neka grmljavina...pa netko vristi...to cak kao bilo ok ali poslije malo mutno..ta stvar s grmljavinom mi je cak bila najbolje "snimljena" od ostatka "albuma", po sjecanju...ali nije mi leglo...pa...samo sam presao preko tog...

-------------
volumio_rPi3_links usb zica_analog precision UP/DSP_kimber PBJ zica (nekoliko njih)_hypex ncore (puno njih)_bauhaus zica (dosta njih)_satori BE + satori 16P + peerless XLS10 / sve u kompresiji_sve diy


Objavio: Gašo
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 09:13
Nik Bartsch nije jazz, on je on.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: Gašo
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 09:17
Ima hrpetina kvalitetne glazbe i ne pada mi na pamet slusati ju prema kvaliteti snimke.

Osobno nebi rekao da sam nabasao na toliko losu snimku da me to odbilo od slusanja ili bilo neslušljivo na trenutnom sustavu

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: Kalle242
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 09:18
Nik Bartsch je zen funk, tak bar on veli, ja sam samo fan :))


Objavio: Kalle242
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 09:23
Kad ste vec spomenuli Bartscha evo jedna slicna preporuka

https://www.youtube.com/watch?v=lrOVaqdYxuM" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=lrOVaqdYxuM


Objavio: Gašo
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 09:35
Da, i ako ste uvjereni da za rock i metal ne treba hifa, poslusajte si recimo https://m.youtube.com/watch?v=sgpxLlaK9-o" rel="nofollow - https://m.youtube.com/watch?v=sgpxLlaK9-o

Tu ne smije doci do iritacije ili raspada, frajer radi "gustu" produkciju, al koliko slojeva ce biti jasno cujno a koliko sljepljeno ovisi o hifi

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: Gašo
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 09:35
Vjecno hvala Kalle na Devinu

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: popol_vuh
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 10:00
@ nume - ok, iako bez da znas tocno koji master i kakav izvorno file je bio, ne znaci cijela stvar nista. I k tome, ne znam na sto mislis kad kazes da ne zvuci nesto.

Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Osobno nebi rekao da sam nabasao na toliko losu snimku da me to odbilo od slusanja ili bilo neslušljivo na trenutnom sustavu


Ista stvar.


Objavio: Muzikman
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 10:13
Originalno postano od strane člana: Sten Sten napisao:

Originalno postano od strane člana: Muzikman Muzikman napisao:

.... Elektrostati su fenomenalni s malim sastavima, jazz trio/kvartet, vokali i sl. Ali kad treba odsvirati vise od 5 instrumenata, pocinju problemi. Nema dinamike, premalo pritiska zvucnici rade i sve djeluje komprimirano. Narocito kod simfonijskih djela. Kad sam toga postao svjestan, jedino je preostalo promijenit zvucnike. Tako da se u potpunosti slazem sa tvrdnjom da ne smije sistem biti ogranicen u vrsti muzike koju moze dobro odsvirati.
Moram priznati da mi ovo zvuči "naopako", da tako kažem. I ja sam proveo zadnjih 10 godina na elektrostatima (nešto i magnetostata), i ako oni nešto rade fenomenalno to je klasika. Nema veze jedan instrument ili 2 zbora sa simfonijskim orkestrom. Klasična kutija u istom rangu cijene nema šanse.

Ono što jedino ne mogu je, stvoriti zvučni tlak kakav se doživi na amplificiranom koncertu, i zbog toga ih ljudi uglavnom zaobilaze (pojednostavljeno rečeno, dalo bi se tu još u detalje).
Meni su bili dobri i za noise tipa Hammerhead i Jesus Lizard, iako sam znao da bi (veća) klasična kutija stvorila više tlaka i u tom smislu djelovala više kao koncertni događaj. No, nisam se htio odreći svih ostalih blagodati panela.

E sad, ne sviđa mi se što je sad ovo zapravo OT, i što u biti moram reći - imao si negdje nekakav drugi problem, Logani nisu bili tome uzrok. To mogu tvrditi praktično sa 100% sigurnosti.
Ako sam ja mogao biti zadovoljan sa Aeriusom (malo čak i manji, malo stariji), onda ... proteza

Ili si imao preveliku sobu ili je nešto u sistemu bilo ispod traženog nivoa ... teško je sad reći.
Vjerujem da si sa klasičnom kutijom dobio više tlaka i basa (ali se isto tako i kutija "čuje", osim ako se ne radi barem o duplo skupljim zvučnicima) ali u potpunosti nadsvirati elektrostate (a tu zapravo mislim na Logane jer sam se s njima najviše družio i smatram ih najboljima) treba možda i 3x više love za klasičnu kištru.


Uglavnom se slazemo, iako ne izgleda odmah tako. Dio problema si dobro primijetio, a to je veca prostorija u kojoj ESL ne moze napraviti pritisak. Medjutim, velicina panela je najvazniji parametar svakog elektrostata. I to kosta. Osjecam da sam nepravedan prema MLovima, jer sam godinama uzivao u njima. Sad kad sam ih zamijenio sa 3x skupljim zvucnicima, htio ili ne htio usporedjujem zvuk. Normalno da se ta razlika u vrihednosti cuje. Inace, ostatak sistema je isti za sada, pa mogu uociti cisto promjene u zvucnicima.

-------------
PS Audio P5, Innuos ZEN MkIII, PS Audio DSJr, EAR 864, Pass Aleph5 klon, GoldenEar Triton Reference, Martin Logan ESL (PS Audio AC10, AQ NRG Y3, Cardas Neutral Reference, AQ Cheetah, AQ Kilimanjaro)


Objavio: Muzikman
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 11:48
Zahvaljujem na dobronamjernim savjetima, Apparatus. Prostorija je samo za slusanje. Nikakve drustvene funkcije, samo mjuza. Mogu unutra napravit sta god zelim. Bilo bi mi drago da mogu stupit u kontakt s osobom za akustiku koju spominjes.

-------------
PS Audio P5, Innuos ZEN MkIII, PS Audio DSJr, EAR 864, Pass Aleph5 klon, GoldenEar Triton Reference, Martin Logan ESL (PS Audio AC10, AQ NRG Y3, Cardas Neutral Reference, AQ Cheetah, AQ Kilimanjaro)


Objavio: Kalle242
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 12:02
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Vjecno hvala Kalle na Devinu

hahacool nema na čemu


Objavio: zed_alive
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 12:12
Originalno postano od strane člana: nu!me! nu!me! napisao:

Pred par mjeseci mi appy rekao da testiram zvucnike sa nekom stvari od black sabbatha...
Inace ne slusam takvu glazbu...
Poslusao tvar na yubito...sviralo ok
Skinuo neki album...na brzinu...
Stavio...meni to lose sviralo...zasto...vise se ne sjecam...
Mislio ajd sheban mi sustav...
Onda utakao sluhe....na sluhama isto...
Prenio dojmove da to kod mene lose zvuci a netko napisao da je to normalno


pa, ak se mene pita, to je 'tanka' produkcija, nedostaje tu punoće u području basa. a kvalitetom općenito mi se čini da ima i boljeg u rocku

na nekom neutrala sustavu mora ti se učiniti 'ok, al mogli su baš malo taj bas podebljati u produkciji, zvučalo bi i bolje'. ako je zvuk sustava iole na svijetliju stranu, to ide na paranje ušiju. ako je pak sustav na masniju stranu, ili su uši malo roloffane radi godine proizvodnje haha morti tad zvuči kakoo treba, ne znam


-------------
kupujem tehnički ispravni audio


Objavio: zed_alive
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 12:19
inače, a propos kabela, čuh spominjani Canare 4s8 zvučnički. žica za 2.5 eura po metru. zvuči kao tehnički vrlo ispravan kabel smijeh da haha sirijsli, kroz glavu mi je prolazilo svo ono zavaljavanje s nekim audiofilskim žicama ispod standarda - i sam sam to prošao - i koliko audiofili izgube vremena i energije, a netko dan danas za 20 kn/m proizvodi žicu koja isporuči baš sve što ti je bitno, kako treba: sve što ti treba je tu, po čitavom bandu, bez dubioza

onda sam doma isprobao twisted pair IC upleten od Gotham parica, Star Line RCA. to opet svira kao vrlo tehnički ispravna žica smijeh haha čovjek se zapita tko je tu lud, na što ima smisla točno trošiti pare, i tako to. opet ista priča: da ti netko to ponudi kao entry žicu, ma koji k bi se zajebavao s tam nekim probama, do ne znam koje razine kvalitete sistema...


-------------
kupujem tehnički ispravni audio


Objavio: Gašo
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 12:25
Sad ce ljudi reci da svira tehnički" jer je to profesionala beživotna neudiofilska.

Zaboravi da ces ljudima izbiti iz glave 20+ godina pranja mozga od strane audiofilskih brendova i štampe.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP,Canare 4S8, ATC SCM 19 V2


Objavio: Apparatus
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 13:03
Originalno postano od strane člana: Muzikman Muzikman napisao:

Zahvaljujem na dobronamjernim savjetima, Apparatus. Prostorija je samo za slusanje. Nikakve drustvene funkcije, samo mjuza. Mogu unutra napravit sta god zelim. Bilo bi mi drago da mogu stupit u kontakt s osobom za akustiku koju spominjes.
Poslat ću ti na PM podatke, a ukoliko bude realizacije mogu pomoći nizom izvedbenih savjeta, oko nabavke mateijala... Ja sam to odkrvario prije 5 godina, nije bilo jeftino i bilo je teško, no prezadovoljan sam (također namjenski prostor samo za hifu) i da me sad zla sudba ponovo uvali u nekakvu kvazipolusobu, odrekao bih se klasične hife i nabavio vrhunske sluje.
haha
U toj već davnoj temi, nisam ni mogao ni htio dijeliti šapkom i kapom tuđe intelektualno vlasništvo, ali tema svakako ima značaj kao ilustracija da se može puno toga ako je netko posvećen i ne razmišlja isključivo na razini hobista. http://www.audiofil.net/forum/forum_posts.asp?TID=14004&PN=53&title=apparatus-room" rel="nofollow - Ovo je konačni rezultat . Sad toliko, jer ova tema je kriva kao i obično, a ako i kad kreneš, svakako otvori zasebnu temu pa ćemo diskutirati.


-------------
https://youtu.be/LQHk5qwEDPU" rel="nofollow - dCS Puccini MkII & U-Clock, AQ Sky, Krell FPB300cx, AQ Sterling 2, Sonus faber Amati Futura, KEF Model 101 Reference, Audioperformance Media Player...


Objavio: 11duc
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 13:05
Trenutno slušam sistem koji je polovan vredan cca. 900 eura (pojačalo sa dacom, mediplayer, zvučnici) Sve je preradjeno. Osim na mediaplayeru gde sam menjao napajanje sve prerade se svode na vibracije. Dolaze kolege audiofili, koji nisu preterani ljubitelji ulaganja u kabele. Slušaju i kažu: ovo stvarno super radi... ali imaš vrhunske kabele haha


Objavio: olif
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 13:13
Tako je Miki  !Bravo
Maximalno si odštopal ventile sa stavljanjem dobrih kabela.haha

Inače, od sveg kablovinja koje sam DIY radio, najamanje sam imao uspjeha (doduše i najmanje sam ih napravio) sa analognim interkonektima.

To je svakako i zato jer se nisam potrudio dobaviti kvalitetnu žicu (srebro nisam ni probao, nikakvo).

Ali, kak veli @Appy, ak već imaš neki solidniji sustav, onda riskiraj 2,3,4 max Kkuna i uzmi nešto iz SH.

I po meni je Audioquest tu prvi izbor.
Niti naš Sumić nije loš, a niti Marohei (tim više kaj ih moreš i isprobat doma).



Objavio: spacelab
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 16:37
Da li je netko uspoređivao Nordost Tyr sa nekim interkonektom od Audioquesta ?


Objavio: olif
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 17:18
Originalno postano od strane člana: spacelab spacelab napisao:

Da li je netko uspoređivao Nordost Tyr sa nekim interkonektom od Audioquesta

Davno je to bilo, ali koliko se sjećam, ako je uspordba u istom rangu cijene, osobno sam za Audioquest.


Objavio: olif
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 17:59
Kaj sad....

@Gašo,
Pa kad smo davno probavali ( usporedni test) interkonekte iz vrha ponude Audioquesta, Nordosta i Kubala Sosne, da si mi poklonio bilo kojeg od njih bio bih zadovoljan.

Razlike su bile stvarno vrlo male.
Kak si i sam napisao opasku za one iz vrha ponude.


Objavio: doro
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 18:57
Kaj ti znaci super skup sistem,kablovi itd kad vecina snimaka je solidno,lose a mnoge i srot pogotovo 60-70g.

-------------
Proac Response One SC,Atacama SE 24,Primare A30.1 MKII,Arcam HDA sacd CDS 50,Teac TN-300.


Objavio: spacelab
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 19:33
Danas se pojavio Audioquest Niagara na njuškalu te je nestao za par sati. Očigledno je potražnja veća od ponude smijeh


Objavio: Brico
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 19:35
Originalno postano od strane člana: doro doro napisao:

vecina snimaka je solidno,lose a mnoge i srot pogotovo 60-70g.
Većina vrhunskih jazz snimaka, a mnogo toga i u okviru klasične glazbe, napravljeno je upravo u tome vremenu. 


-------------
*** DOĐE MI DA ODEM! ***


Objavio: doro
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 19:40
Originalno postano od strane člana: Brico Brico napisao:

Originalno postano od strane člana: doro doro napisao:

vecina snimaka je solidno,lose a mnoge i srot pogotovo 60-70g.

Većina vrhunskih jazz snimaka, a mnogo toga i u okviru klasične glazbe, napravljeno je upravo u tome vremenu. 


Ne slusam to...

-------------
Proac Response One SC,Atacama SE 24,Primare A30.1 MKII,Arcam HDA sacd CDS 50,Teac TN-300.


Objavio: goran st
Datum objave: 08.ožujak.2020 u 21:41
Opcenito Jazz nije nesto zahtjevan mada ima i u tu svega,ne treba generalizirat..bas sinoc slusao hebenu jazziu + big band,bilo je tu svega  vrlo dinamicno i poprilicno zahtijevno!Rock koji obozavam Zeppelini,Deep Purple,Rainbow..dosta imaju ogranicenu produkciju mada se zna nac nelosih mastera..ovaj Devin Towsend je brutalan,snimka odlicna i vrlo dobra za okoncat zvucnike ako se pretjera!daJos zalim sto nisam bio na njega kad je gostovao u ZG,propadose karte!
A sto se tice kabela jos me nijedan nije izuo iz cipela nego kad sam u sistem stavio zvucnicki MIT Magnum MH-750,sa DIy srebrom se nisam usrecio,trazim kvalitetan XLR koji ne kosta pun k,ako ko ima koju preporuku nek puca slobodno!


-------------
MNK-VOLE GRADELE SPLIT 2007
Opera Seconda SE / Pathos Logos / Slim Device Transporter / Project Carbon / H/K AVR255 / JBL SUB 250 / MIT MH-750 biwire / XLR HD audi&power cabels by Flikoman






Ispiši stranicu | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net